tisdag 3 juli 2012

Nu har det gått ett halvår där jag har försökt komma till rätta med min vikt, min hälsa, min onda kropp och mitt småätande. Det har gått väldigt bra jag har gått ner ca 8 kilo och jag småäter inte varje kvart längre. Jag har börjat träna och kan göra det utan att ha ont i ryggen så jag knappt kan gå. Jag har börjat äta bra mat, och jag tänker på vad jag stoppar i mej.

När vi började (jag och hjärtat) så valde vi att äta enl. den diet som vi ätit tidigare. Men jag tyckte att jag fick ondare i kroppen pga. allt bröd. Så eftersom det känns viktigt att hålla mej mätt och inte äta så mycket bröd så jag har valt att äta enl LCHF. En nu mycket omdiskuterad diet som gör att folk har den allmänna uppfattningen att man bara äter rött kött, helst hela tallriken full och en stor klick bea. Så är inte fallet för vi äter mer varierad kost nu och mycket mer grönsaker än tidigare. Jag håller mej mätt på 3 mål om dagen och jag mår bra av det. Min värk i ryggen är nästan helt borta och jag känner mej inte heller sugen på att vräka i mej fika och godis.

Igår köpte jag mej ett par byxor i storlek 36 och så liten har jag inte varit sen jag pluggade någon gång på 90-talet, det om något är ett kvitto på att jag gjort något rätt! Jag mår bra och det tänker jag fortsätta med så därför känns min livsstil helt rätt! Nu är målet att träna mera och få lite fason kroppen. I morse var det återigen dax för x-fit klockan 06:30 och idag var det riktigt jobbigt. Men det är skönt efteråt och jag längtar redan tills i morgon då jag och en arbetskamrat ska köra bodybalance.
Livet är härligt!
♥ Anna ♥

Inga kommentarer: