torsdag 17 april 2008

Viktväktarna vecka 2

Usch vilken usel vecka! Att ha dop hemma har inte varit bra för mitt nya liv. Föööör mycket godis, god mat och mycket tårta+kakor har ju inte varit så bra! Det syntes ju även på vågen i morse, men det är bara att ta nya tag. Denna vecka gäller det att hålla fingrarna borta från godisskålen, och i stället satsa på morotsbitarna *ler* Jag har i alla fall gått ner och inte upp och det är ju alltid positivt i det stora hela!

Startvikt 3/4 ~ +15 kg
Viktnedgång denna vecka ~ -0,3 kg
Total viktnedgång: -1,8 kg
Intjänade scrap-shops pengar ~ 150 kronor

Nu ser det ju i alla fall ut att bli bra väder i helgen, så det blir nog en helg där grillen åker fram! Nu börjar vi om och satsar på äpplen i stället för godis!

Ha en underbar vecka och glöm inte att njuta av solen och våren som kommit!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Hejsan Anna1
Åhh...så mycket du har gjort på några dagar.
och dina twins är super sööta där dom sitter och har roligt...
Som jag har undrat över denna vinsten anna.
Jag trodde inte att det var Jag då det var en Camilla till som tävlade.
Jag är såå glad över min vinst.
Nix jag har inte fått ditt mail ..ledsen ...
Men här är min mail adress...
camilla.hermansson@telia.com

Åhh...väntar otåligt, tack gulliga Anna.

Anonym sa...

Ibland händer det att man stannar till lite extra och kollar igenom en blogg. Du har uppdaterat sen jag var här sist och jag måste säga att du har verkligen humor. Tänkte särskillt på det där med vikt....själv har jag försökt vänja mej vid "min nya kropp" och handlar lite större kläder. Men så stor du var, aj, det ser ju ont ut! Ja man förvånas över vad en kroppastolle kan orka ibland.
Ha det gott nu shoppa nåt lyxit för pengarna. just de, nu vet jag inte om du har nån platt-tång, men det funkar hur bra som helst att dra band igenom den. Blir platt och fint.
Kramen Maria