torsdag 24 april 2008

Viktväktarna vecka 3

Oj, vilken vecka! Hur kan man frysa fastän det är sommarvarmt ute??? Jo, mycket har hänt med vikten, -1,5 kilo och det är ju bra! Enligt VV är det FÖR bra, för jag har gått ner mer än ett kilo i veckan. Men jag har uppnått flera av mina mål för veckan! Att röra på mej mera, det har jag gjort genom promenader runt sjön och hoppat med Wilma på studsmattan. Sluta småäta var ett annat och det har jag gjort, numera tar jag en frukt eller en morot.

Som bonus på moset så kommer jag i några av mina gamla jeans igen och ni ska veta att lyckan är total att kunna slänga bort alla mammabyxor! Nu börjar utrensning i garderoben och det som jag inte har använt de senaste åren ska bort! När något sen blir för stort så ska det också bort! Min största och roligaste morot som jag satt är att när jag sedan kommit ner till målvikt väntar en summa pengar för att shopa mej en ny garderob för.

Nu var det ju så att jag har uppnått mina första 300kr scrappengar men eftersom jag bestämt mej för en Bind It All så får de snällt sitta inne på kontot och ränta sig! Sen så bär det ju av till ScrapEvent 2008 i helgen och jag har redan gjort åt över 4000.- på denna resa, så jag tror att jag får tygla mej med mitt shopande lite :o)

  • Startvikt 3/4 ~ +15 kg
  • Viktnedgång denna vecka ~ -1,5 kg
  • Total viktnedgång: -3,3 kg
  • Intjänade scrap-shops pengar ~ 330 kronor

Sen så måste jag bara ge ett tips till dig som gillar bullar, det gör nämligen jag, köp runda små Kanel knäckebröd! Smakar som en bulle och räcker gott till en kopp kaffe, som med fördel avnjuts ute i solen!

Hoppas att ni alla får en toppenvecka med mer solsken! Nästa vecka får vi se hur det har gått med veckans alla utflykter.

Ha det så gott!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis Vännen. starkt jobbat..
och vi ses till helgen..
jag ska bara göra mej tjusig först hos frissan imorrn sen bär det iväg.. =)
kram kram
Kajsa