torsdag 13 november 2008

Ja, då var det dax att lära de små att äta själva! Har medvetet dragit ut på detta, men fick lite dåligt samvete när jag tittade på SOS familj häromdagen. Jag vet att man ska börja tidigt med det har liksom varit ganska så sköt att slippa allt kladd. Men, men nu började vi och det var en kladdig upplevelse...

Melvin tyckte i alla fall att det var superroligt att få ta i maten och till slut så fick han in skeden i munnen. Att skeden sen vändes upp och ner, och att all mat rann ur, det spelade mindre roll. Skoj var det ju...

Tilda kämpade också på bra, tyckte först nog mest att det var jobbigt och vågade inte riktigt ta i maten. Men när det var gjort så testade hon mest att äta med händerna. Vad ska man ha en sked till när man har händer...

Ja, så nu är det bara att köra på! Någon dag så äter de väl själva utan kladd och 30 minuters städning. Och när jag tänker "Varför började jag med detta?!?!?" så får jag väl titta på mina små och glädjas med dom...

Ha en underbar torsdag, efter lunch bär det av till öppna förskolan och alla förkylningsbaciller...

KramKram ♥ till er alla/Anna

3 kommentarer:

Annica H sa...

Ha ha ha! Vilka härliga bilder! Visst är det med skräckblandad förtjusning man ser dem äta? Kul med upptäckarglädje, men mindre kul med städning...

Anonym sa...

Ser ut som du gjort det värsta....nu kan det ju bara bli bättre...
Svarat på din utmaning nu :)
Ses i morgon
Kram Aase

Mrs X sa...

Hihi, det där känner man igen!! Jag tyckte också det var jobbigt med allt kladd i början, men man vänjer sig, huvudsaken är ju att de lär sig! Och jag måste säga att för varje barn så har jag brytt mig mindre om kladdet ;)

Jag vill ge dig en liten award, bara för att jag verkligen gillar det du gör, finns att hämta på min blogg! :)