söndag 8 februari 2009

Den 8 februari 2009

Jag har fått frågan om hur jag förvarar allt pappers spill som blir när man scrappar. När jag började så la jag allt i en låda och där fick det ligga. Jag orkade aldrig kolla i den där lådan så den bara växte och tillslut så svämmade den över. När jag sen skulle kolla i den så var pappren vikta och några lite trasiga så då började jag fundera på om det fanns något annat bra sätt.
Numera så har jag mina enfärgade papper i ett gammalt 12" fotoalbum och det fungerar kanon. I början så hade jag en vanlig A4 pärm men då får man ju alltid skära till pappren så att de blir A4 och ibland så är det ju synd om man bara tagit en liten bit. Så detta system passar mej bra, då fickorna är uppdelade på färg och det gör ju att man lätt hittar sin bit. Mina hela papper förvarar jag ju i min mappvagn från Ikea, och den fungerar super. JAg har även 12" mappar som jag köpt i scrapaffären jag ägde och så har jag gjort mappar av A4 mappar från Ikea. Det kan jag visa någon dag om någon vill :O) De mönstrade har jag också haft i en A4 pärm men jag är så dålig att använda pappret igen. Jag vill liksom inte använda det igen! Så jag har börjat med att skära ner de i 5” eller 6” för att det är ett lätt format att använda tex till kort. När högen blir för stor så säljer jag av den på Tradera och får på så sätt lite pengar till nya papper!
I början av januari så fick jag en massa spill bitar av Kajsa på Hanstämplat och som DT uppdrag skulle jag fixa något av dessa bitar. Om du kommer tillbaks i morgon så ska jag visa vad jag gjort! Men så här såg alla bitarna ut:

Ha nu en bra söndagskväll så hoppas jag att du kommer tillbaks snart!

KramKram ♥ till er alla/Anna

1 kommentar:

ScrapMi@ sa...

Fiffig förvaring av spillpapper...jag har precis som Du hade tidigare en låda med allt i ....hmmm kanske ska fixa några album!!
Läser att Du haft butik......varför har Du inte det längre?? Var det en scrapbutik??
Tack för titten o inspirationen!
Kram/Mia