måndag 10 augusti 2009

Nu kommer det ett lååååång inlägg...

Hej alla goa vänner!!
Nu är jag tebax i cyberspace = jag har börjat jobba igen :D Idag så insåg jag hur rent ut sagt DÅLIG jag har varit på att uppdatera min blogg!!! Men, men vi har haft semester och hittat på mycket annat än att sitta framför datorn. Men jag tänkte att ni skulle få ett litet semester sammadrag här:
Vi började med en tur till High Chaparrall med några goda vänner, mycket trevligt! Sen så åkte vi med hälften av sällskapet till Björkäng och tillbringade eftermiddagen på stranden och kvällen i deras trevliga sällskap. Efter det så åkte vi ner till Helsingborg, och dessa bilder (inser jag nu) ligger på datorn hemma! Men vi hade det mycket skönt och lugnt vid en plats som heter Rydebäck. En stor parkering som nattetid förvandlades till ställplats för en massa husbilar. Sen så drog Cirkus Sturesson vidare till Båstad och solen! Tilda tyckte nog att det var rätt så skönt att komma hem igen:
Sen så var det dags för Wilma att få sin dag på Liseberg som hon fått i födelsedagspresent. Så det blev farfars bilar, och det mest imponerande "Bergbanan" som hon tyckte var riktigt läsig. Men hon åkte den och det var hon mäkta stolt över. Rosa kanin öron skulle köpas, och det gjorde vi. Tyvärr så gick de sönder samma kväll och det var en Wilma i tårar som upptäckte detta fasanfulla. Men tur är att det är fler i bekantskapskretsen som ska dit, för jag tror nog att ett par rosa kaninöron är på väg till oss igen :D
Även lillebror tyckte att öronen var rätt så roliga!
Ja, sen så landade vi hemma några dagar, det skulle målas lite mer på huset och krattas ut lite mera sand. Men så var det dags igen, vi tog vår nya husbil till släkten i Eskilstuna. På vägen upp så gjorde vi ett stopp i Kolmården för att titta på tigrar, sälar och delfiner. De djur som våra barn uppskattar mest. Och frågar du Melvin vad hästen säger så är det grrrrr, ja föresten så säger ALLA djur grrrr!
Med på resan var även "gammelfarfar", en krutgubbe på 87 år! Vi tog det väldigt lungt, men jag är ändå impad att han orkade med att vara med oss, det kan nämligen vara rätt så kaotiskt i bland :D
Sen så landade vi hos släkten och wow säger jag bara. Helpension och vi beslutade att det blev en 5-stjärning vistelse i Eskilstuna. M&T hittade på en massa bus, och visst är det roligt att ta fram kameran och fota de där små hyssen! Undrar vad som finns här inne???
Här kommer min lilla buskille, världens goaste!!!
och så min lilla bustjej, en av de två goaste i världen!
Väl på väg hem igen så fastnade vi en trafikkö som varade i si så där en timma. Det är inte så roligt att sitta i bilen då, när man är 20 månader. Men Melvin tog fram vägkartan och bestämde vart vi skulle åka.
Vi kom på att det är rätt så roligt att bara ta av någonstans och se vart man hamnar. Vi hamnade på Lövstad slott för att äta lunch och det var så mysigt att sitta ute under träden i slottsmiljö. Tilda var väldigt nöjd med sin lunch, pannkakor och mineralvatten!
Ja, sen så måste jag väl visa vår nya stolthet, en Concorde som vi tuffar runt i! Vi är så nöjda och vi kommer ha så roligt med denna bil, vår lilla sommarstuga på hjul!
Ja, sist på denna resa så hade jag lovat W att hon skulle få se hur man gör polkagrisar så det blev ju ett tvunget stopp i Gränna. Men det var dags för fika, så det blev ganska så bra.
Eftersom jag börjar att jobba idag så var ju helgen som var sista på semestern så vi tog bilen och åkte till Orust. Vi hittade till Vindöns Camping och den passade oss perfekt. 20 meter till sandstranden och havet och gissa om alla barn var nöjda. W hittade en kompis, så henne såg vi knappt av. Det blev en perfekt helg med en massa sol, bad och grill. Så som livet ska vara lite mer tycker jag!!!
Nu är semestern slut och vardagen börjar. Snart ska alla barn inskolas på dagis/fritids och vi ska göra det som vi ska göra i 20 år till, JOBBA! Urk säger jag!!!
Idag är det även en stor dag för mej! Jag ska börja sälja världen fräckaste barnkläder av märket me&i, och i höstens kollektion finns det såååå många godbitar. Som tur är så finns det även kläder till mej och jag har redan sett ut några tunikor som ska få flytta in i min garderob! Glöm inte att kolla in hemsidan, http://www.meandi.se/ när du drar vidare ut i cyberspace!!! Kanske du också hittar en godbit ;) Vill du mej något så finns jag på anna.sturesson (@) meandi.se och ja, ta bort parenteser och mellanrum så fungerar adressen fint!
Ha det bäst och jag hoppas att du orkat läsa ända hit!
KramKram ♥ till er alla/Anna

5 kommentarer:

Jeanette sa...

Ser helt underbart ut. Ha det jätteskönt på nya jobbet. Hälsa dom andra. Kram Syrran

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Åh jisses vilken roman du skrivit! Och så mycket ni hunnit med under semestern - inte ett dugg konstigt om du inte hunnit med att blogga!

Synd att jag inte hade din adress under vår borås-vistelse - jag hade lätt hört av mig för en våldgästning! *ler*
Kanske nästa år? Tre tvillinpar och några enlingar som kan busa är ju inte helt fel? *fniss*

Jag är duktigt avis på er husbil - även om vi insett att det inte skulle räcka med en sådan för vår del. Men kanske en sån OCH ett stort tält? Då har man ju iaf något att frakta alla prylarna i...

Hoppas allt är bra med dig och att du får en mjukstart på jobbet!
Ha de bäst!
Kram / Angelica

Jennie/Deleelsia sa...

Härligt att se alla era semesterbilder. Ni verkar hunnit med massa skoj under sommaren.

Kunde inte låta bli att fnissa åt det där med 20 års jobbande, nä inte för att det egentligen är så kul för jag har ju samma kvar, men just den tanken första dagen man ska tillbaka till jobbet.

Hoppas allt är bra med dig och kanske ses vi på nån mässa i höst nu när vi aldrig sågs på vårens?

Helena sa...

Ni verkar ha haft en superhärlig och händelserik semester! Jag är lite avis på husbilen, det känns lockande att ha allt på plats, att bara spänna fast alla och sedan åka, utan allt evinnerligt upp- och nerpackande det blir annars!

Massa kramar,
Helena

Mrs X sa...

Ser ut som en härlig semester! Vad kul med husbil, det måste vara helt perfekt att åka runt med. Synd att de är så dyra bara!