onsdag 16 september 2009

Jaha, då var man vänsterhänt...

Idag har jag blivit opererad i min handled. Jag har haft en ganglion i min handled och den har gjort väldigt ont stundtals. Ganglion är en liten ledvätskefylld knöl som vanligtvis inte gör så ont. Men det visade sig att jag hade en massa inflammatorisk vävnad som byggt in knölen lite fint och när den varit som mest inflamerad så har jag haft som mest ont. Ja, jag vill inte klaga men när jag haft som mest ont så har jag kunnat vicka handen ca 5 cm åt vardera håll. Ja, tänk er att ni är nästan stelopererade med en massa smärta.
Ja, så nu är jag sövd och opererad för första gången i mitt liv och tack gode gud för att man får sova. Jag somnade redan efter första dosen, då skulle man egentligen bara bli lite "flummig och go" men jag somnade, undrar vad de tänkte då!?!?!? När jag sen vaknade frös jag som en hund och var allmänt salongsberusad *fniss* Men efter 3 täcken, lite kaffe och en fralla så mådde jag hur bra som helst.
Nu står jag här och tackar doktorn för de fina tabletterna jag fått, jag klarar ju fint att skriva här. Pekfingervalsen, men ändå!!!!
Nu ska jag gå och läsa lite bok, natta stora tjejen och vänta på min älskade make kommer hem från sin tjänsteresa!
KramKram ♥ till er alla/Anna

4 kommentarer:

Jeanette sa...

Jag håller tummarna att allt blir bra. Tänker på dej och massor av kramar från mej till dej./Syrran

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Vad skönt att det är över att att det gick relativt smärtfritt! Tabletter, sömnmedel och narkos är underbara ting! Själv går jag på morfintabletter och misstänker att de är en del av de doserna som gör mig så himla mycket uppåt... *flinar*

Ha de bäst snäckan och ta det lugnt med pekfingervalsen!
Kram / Angelica

Angela sa...

Aj... Hoppas din hand blir bättre nu, så du slipper ha ont.

Kajsa sa...

oj.. sicken tur att det går att åtgärda =)
håller högra tummen för dej att du ska bli bra snart ;P
kram kram