söndag 25 oktober 2009

Bilder från decopagekursen

Jag har varit på decopagekurs med några av tjejerna på jobbet. Vi fick göra en strut och ett hjärta. Jag har ju gjort det innan men mest till pappersaskar och framsidorna på barnens album. När man gör decopage så använder man sig av ett speciellt lim och servetter.
♥♥♥
Först så målade vi struten och hjärtat med vit akrylfärg och fick sedan välja varsin servett. Därifrån klippte jag ut de motiv som jag ville använda mej av. När struten var rikigt torr så limmade jag försiktigt på servetten, och lät allt torka ordentligt. Jag målade på ytterligare 2 lager med lack för att det skulle sitta ordentligt. Jag gjorde likadant med hjärtat, men under tiden som det torkade så målade jag GOD JUL bokstäverna med akrylfärg, chalkade dessa med distressfärg. När grunden var klar och lacket torkat så var det dags att börja dekorera.
♥♥♥
Ja, så här blev slutresultatet på min strut, ganksa så nöjd med den:

Visst är dessa blommorna ljuvliga och de finns i massa sköna färger:

Sen så blev det hjärtats tur att få lite dekorationer. Det blev blommor och blad, mina bokstäver och så en massa band.

Sist så sprayade jag över ett jättefint glitterlim, som fanns i silver och i guld.Ja, det var roligt att gå på kurs istället för att hålla i den :)

KramKram ♥ till er alla/Anna

2 kommentarer:

Carolines Vita vingar sa...

De blecv ju supersnygga!! Ser jätteskoj ut! KRam

L8 sa...

Visst var det kul? Jag var själv på min första decoupage kurs häromveckan och det var häftigt att se hur mycket otroliga saker man kan göra.
Ha en bra helg!
Kram