torsdag 10 december 2009

Snart är det jul...

Idag är det den 11 december och ytterligare en arbetsveckar är slut. Jag förstår ärligt talat inte vart veckorna tar vägen. Denna vecka har jag varit på kurs, måndag till onsdag, i Göteborg. Nu förstår jag verkligen vad det är jag har hållt på med alla dessa år, det är PENDLINGEN jag pratar om. Jag kan faktiskt inte förstå hur jag orkat pendla alla dessa år, JA det har blivit 7 varv runt jorden. Tänk om man kunnat få se något annat än motorvägen mellan Borås - Göteborg. Det hade varit något det....
♥♥♥
Igår gjorde jag konditionstest på jobbet och fick mitt kvitto på att jag måste börja träna lite mer. Så nu när jag inte lägger 10 timmar i veckan på att sitta i bilen så kan jag väl lägga 3 timmar på att träna!!! Nu är det ju så att jag faktiskt köpt mej ett träningskort på Friskis & Svettis för några veckor sedan, så nu ska det bara planeras in i kalendern och utnyttjas. Ja, planerar vi inte in det så lär det inte bli av heller, nu när vi båda ska börja jobba heltid efter nyår. Det är ju ett antal aktiviteter som ska utföras varje vecka :)
♥♥♥
Igår så avslutade Wilma sin simskola genom att ta "silvergrodan" och hon var så nöjd. Den tar man genom att simma 10 meter i bassäng, hoppa från kanten på grunt vatten och plocka upp en sak från botten, med hela huvudet under vatten. Det känns så skönt att hon numera simmar och bara behöver träna på att klara simma lite längre. Men det kan ju bli roliga event att åka till badhuset och träna lite, nu när M&T är lite större. Just nu så känner jag att det är tur att de kan gå på samma simskola och på samma tid, annars hade det blivit många turer, men det är ju några år kvar tills de ska börja simma.
♥♥♥
När det gäller julklappar så är vi faktiskt nästan klara, vi har bara två kvar att köpa till. Till vem och vad det ska bli säger jag inte, för hon brukar vara här inne och läsa emellanåt *puss mamma* Ja, sen så måste jag fixa en Tingelingfilm till Tilda. Hon är helt besatt i denna film, ser den konstant, kan alla repliker och lyssnar gärna på huvudspåret flera gånger i rad, ja gärna hela tiden. Hmm, undar om det finns dockor som ser ut som Tingeling, kanske Barbie har någon.
♥♥♥
Själv så önskar jag mej en sån här:
(Bilden kommer från http://www.bagarenochkocken.se/shop/ där de också har bästa priset!)

Med önskan om en TREVLIG HELG!!!
KramKram ♥ till er alla/Anna

1 kommentar:

Carolines Vita vingar sa...

Hej!

Jag hittade ingen Tingelill film. DFet var ganska mycket folk på filmavdelningen så jag blev nog lite blind. Jag har ju dina pengar här också för gitarren. Vi får väl försöka ordna så jag eller du kommer förbi. Jag har också träningskort på friskis. Vi kanske får ta ett träningspass ihop när lilla plutten kommit och jag kan börja träna igen.

Kram