torsdag 4 februari 2010

ISODIETEN

Jag och Magnus har börjat med en ny diet, Isodieten. Den utlovar att man ska gå ner ca 1 kilo i veckan. Vi började ordentligt igår, så vi kan väl inte uttala oss om hur den fungerar, men jag ska försöka blogga om hur det går.
♥♥♥
Iso står för isokalorisk diet, vilket innebär att man fördelar energin jämnt mellan näringsämnena kolhydrater, fett och protein. Man ska äta Frukost, lunch och middag med två mellanmål där emellan. Än så länge är jag positivt överraskad, har tex. till mellanmål idag ätit:
1 dl kesella, ½banan och 2 tsk kakao mixat och toppat med 5 st sötmandel. Det smakade ungefär som chokladpudding och ja, det passade mej fint :)
♥♥♥
Egentligen har vi ju kört nu i en månad (att bara äta mer vettigt) och det har resulterat i minus 3 kilo = 6 paket smör och minus 5 cm på midjan. Jag har inte ätit godis sedan 1 januari och det är jag riktigt stolt över!!!! Så nu hoppas jag att fler kilo ska försvinna med denna diet, jag har flera vänner som ätit enl. detta och de har gått ner massor.
♥♥♥
För övrigt så har vi magsjuka, eller Melvin har och Tilda har 39 graders feber igen. Wilma är förkyld och hostar som en tok och också hemma idag. Sen så vill vi inte smitta någon annan med denna vidriga sjukdom!!! Sen så är jag så himla trött på all denna snö som kommit, vill verkligen att det ska sluta snöa och att vi ska bli friska. Just nu känns det långt tills våren!

Ha en riktigt bra dag!
KramKram ♥ till er alla/Anna

Inga kommentarer: