lördag 24 april 2010

Dagens projekt

Idag har jag målat en bukett kaffefilter rosor som jag haft i gömmorna. Tänkte att jag skulle ha några som matchar mina fina mårbacka pelargoner. De blev ljusrosa och nu ska det bara till lite gröna blad så är de klara.

Själv så tycker jag att det är skönt att det är helg. Egentligen skulle jag ha bakat hela dagen, för det är vårmarknad på Wilmas skola i morgon. Svedjeskolan klass 1b ska sälja hembakat och loppisprylar, det öppnar 9:30 om ni har vägarna förbi. Men eftersom Tilda spydde i natt så blir det inte någon bakning. Vill apsolut inte smitta hela skolan med någon ondsint bacill. Så vi håller oss hemma och hoppas att det går över snart.
♥♥♥
Till eftermiddagsfikat är det beställt våfflor, så nu ska jag väcka Melvin som snusar ute i vagnen och vispa ihop en våffelsmet.
Hoppas att ni har det skönt ute i solskenet!
KramKram Anna ♥

4 kommentarer:

Angela sa...

Gud vilka fina rosor, dom ser så verkliga ut!

Jeanette sa...

Krya på kram till Wilma. Snygga rosor. Kramar Syrran

Jeanette sa...

Krya på kramen skulle förstås va till Tilda. :-)

Anonym sa...

Den nyansen på roserna blev jättefin. Jag ska försöka på mig några gula snart. /ANT