onsdag 28 april 2010

En liten sjuk tjej

Ja, livet är inte alltid enkelt! I måndags eftermiddag så höll jag på att bli tokig, för Tildas feber steg till 40,6 grader. När jag och Wilma satt och läste läxan så slängde jag ett öga på Tilda och höll på att dö. Ögonen på henne försvann upp in i skallen och hon andades inte. Hela ungen var som en stel pinne och helt okontaktbar. M ringde snabbt ambulansen och jag fick av henne alla kläder och rusade ut på altanen. Det var nog de längsta minutrarna i mitt liv, innan hon kom tillbaks och började andas normalt igen.
♥♥♥
Ja, det slutade med att vi fick åka med till sjukhuset och sova över där. Febern steg på natten men när vi vaknade så var den borta. Så himla konstig. Hon hade fått feberkramper och det händer visst när febern ändras för fort. Det var nog det läskigaste jag varit med om och man känner hur hela jorden försvinner under fötterna.

Nu är vi hemma igen och febern har ju naturligtvis kommit tillbaks. Tilda har inte fått vara frisk mycket denna våren men jag tröstar mej med att snart är hon stor och förhoppningsvis blir hon inte så sjuk då!
KramKram Anna ♥

6 kommentarer:

Mahlin sa...

men huh vilken otäck upplevelse. Vad skönt att det gick bra tillslut! Ta hand om er!

Anonym sa...

Ååååh, fyyy så hemskt!!!! Lider med dig! Ja, med er allihop så klart. Finns inget värre än när de små blir allvarligt sjuka, de har ju så svårt att förklara hur de mår.
Hoppas att ni slipper feberkramper från och med nu!!

Carolines Vita vingar sa...

Det måste vara något bland det värsta som kan hända!!!!Vilken tur att det gick bra trots allt! Massor av kramar till er!!!!

Jeanette sa...

Tur att det gick bra. Massor av kramar till er alla från mej.

Mrs X sa...

Usch, så otäckt! Man känner sig verkligen maktlös när det händer något med barnen! Mamma råkade precis ut för nåt liknande när hennes grannes lilla tjej blev okontaktbar pga feberkramper. Kan inte ens föreställa mig känslan...

.Malin sa...

Lider med dig!! Det är det värsta som finns och se sitt barn krampa!
Min son feberkrampade med och han hade feber varenda månad runt den 19-20! Varenda jävla månad hade han hög feber 40,6 feber i 3-4 dagar och han krampade många ggr..Man lärde sig förebygga kramperna och man vakade över han som en hök. Jag feberkrampade som barn och då det är ärftligt så visste jag u att risken fanns att mina barn skulle krampa.. :( Vi fick stesolid med oss hem och när han va 2 år så slutade han krampa.. och peppar peppar så har han inte krampat mer sedan dess.. Han är idag 5 år.
Det man ska intala sig själv är att det är inte farlig men ser skitläskigt ut!! :(
Kramar i massor till er alla
Malin