tisdag 27 juli 2010

Vilken galet härligt kreativ dag!

Igår så lovade jag ju lite bilder på mitt kryddland och som vanligt så kom det annat mellan. Men idag har jag haft en så galet kreativ dag, helt superrolig. Men först så ska jag visa kryddlandet, inte helt färdig men en början.
Den började hemma hos en vän som har en egen atelje där hon håller på med keramik. Jag har nämligen alltid velat lära mej att dreja och det fick jag idag. Det var väldigt roligt men jag behöver nog träna lite mer på det. Jag gjorde bara en grej sen så började jag göra fat och det var ännu roligare. Tyvärr så har jag inte några bilder men de kommer så fort jag är där igen, sakerna ska ju torka ett tag.
***
När jag väl kom hem så började jag och Wilma att gjuta betong, något som jag fastnat helt för. Det är ju SUPERSKOJ. Wilma ville också göra ett fågelbad och ett slott (superfräckt) men det får ni se när det är klart om några dagar. Så här ser det i alla fall ut i betongverkstaden...
För några dagar sedan testde jag att göra rosor i min nyinköpta form och så testade jag att göra en platta till mitt kryddland. Hjärtarna har jag köpt av Marie som har keramikateljen.
Tanken är att jag ska göra flera plattor att lägga i landet, men det tar ju några dagar att göra varje platta så det tar nog några veckor innan allt är klart. Så här ser de vackra hjärtarna från Marie ut
Igår så gjorde jag och Tilda fågelbad av rabarberblad och visst blev de vackra. De ska få torka några dagar till, sen så ska jag ta bort det gröna med högtryckstvätten. Tildas lilla blad ska få pryda min fina bänk framför tv:n.
Nu ska en trött mamma gå och lägga sig, i morgon bär det av till Espevik för att campa några nätter och kolla in en kanske blivande "stuga"

KramKram ♥ till er alla/Anna

3 kommentarer:

Unknown sa...

Kanonfint blev det. Ska bli roligt att se det i verkligheten. Kommer nog ner och hälsar på till hösten. Kram Syrran

Carolines Vita vingar sa...

Det blev ju jättefint! Fågelbaden är kanonfina! Det blit så fint när man går så med rabarberblad. Kram

Pixi sa...

Vad fint det blir !Stiligt med betong badet med !!=)