onsdag 25 augusti 2010

Steg mot vikten

Nu har jag tagit upp kampen mot en hälsosammare tillvaro. Jag och Magnus har kommit gång med träningen under sommaren.Vi har börjat med löpning och mitt mål är iFORM loppet som går av stapeln nästa vecka och Kretsloppet som är den 18:e september. Vi bestämde oss strax innan semestern att "om vi inte har tid att börja nu så har vi det aldrig!" Det har gått bra hela sommaren och nu så springer jag 3 gånger i veckan, vanligtvis på morgonen. En form som jag kommit på att den passar mej. Senaste veckan har jag haft ett litet bakslag med en envis förkylning och en ond fot, men nu så är jag på gång igen!
***
Idag så blev jag positivt överraskad när jag ställde mej på vågen, under 70 kilo. Där har jag inte varit sedan Wilma var liten! Men jag har antagit Annikas kamp mot kilona - http://annikaknober.blogg.se/ där hon skriver om sin vardag. Annika räknar sin viktnedgång i steg, där varje steg motsvarar 10 hg och 10 steg är således lika med 1 kilo! Så jag har 100 steg kvar att gå innan jag är i mål och det ska jag vara framåt jul någon gång.

Den 1 januari 2010 gav jag mej själv ett löfte att jag skulle komma ner till 60 kilo den 30 december i år och fram tills idag har jag gått ner över 6 kilo = HURRA för mej! Jag har minskat ca 8 cm i midjan sedan dess och det främst genom att sluta äta godis, inte fika så mycket och äta varierad och nyttig kost.


Några små regler har jag satt upp för att detta ska fungera:
Inget "socker"godis - det har jag ju klarat i 6 månader så det ska nog fungera igen
choklad i måttlig mängd är okej någon gång då och då.
Inget fika, förutom torsdagsfikan på jobbet
Nyttig och balanserad kost
Löpning 3 dagar per vecka
***
KramKram ♥ till er alla/Anna

1 kommentar:

1000tavlor sa...

Härligt! Resten fixar du Anna. Go girl! :)