tisdag 8 mars 2011

Resultat av 9 veckors diet

Nu har jag och Magnus hållt oss på diet i 9 veckor och det har inneburit en hel mängd saker. Positiva, ja de flesta och några negativa som jag inte tänkte gå in på, men jag kan hinta om att det handlar om att inte få äta vissa saker (viskar godis). De positiva sakerna är flera men det största är ju naturligtvis att vi kommit igång med träning både jag och M. Vi tränar ca 5-6 dagar per vecka och vi tillåter varandra att träna för att vi vet att vi mår bra av det. Jag tränar ju för att orka springa Göteborgsvarvet och det går faktiskt bra. Jag har haft ett litet bakslag efter min influensa men igår så kom jag igång och tog en tur på löpbandet. Jag har ett program som jag följer och med detta så ska jag ju vara redo att springa 2,1 mil om 10 veckor.

Nummer två på positivalistan är att vi har tillsammans förlorat 17 kilo i vikt!!! Det kunde inte jag tro när vi började den 3 januari i år och detta genom att träna och äta rätt! Och vi har ätit, god, näringsriktig och mycket mat som har varit uppdelad på allt som en kropp behöver. Jag har inte gått hungrig en dag och jag har slarvat. Jag har tagit ett glas vin till helgen och den sista veckan har jag även ätit godis (mest för att jag tyckt synd om mej själv när jag haft influensan). Men i övrigt har jag ätit och jag har ätit mycket!

Jag har krympt min mage och rumpa med 3 stycken byx"storlekar och om man ser till centimeter så har jag tappat -9 cm om midjan, -2,5 cm runt armarna, - 5 cm över bysten, -4 cm över låren, -9 cm över rumpan och -4,5 cm under bysten. SÅ jag är GRYMT nöjd med mej själv!

I helgen så passade jag även på att städa ur min garderob och det var faktiskt lycka att få slänga kläder för att de var fööör stora!

Vi kommer att forstätta att äta rätt och riktigt och jag hoppas att några kilo till ska försvinna innan sommaren. Men denna sommar tänker i alla fall inte jag bada i vassen ;o)
Ha det bäst ♥ Anna

3 kommentarer:

Tesa/Therese sa...

Wow, grattis till er viktresa. Har själv varit där men tyvärr fallit tillbaka i gamla fotspår.
Lycka till!!
Kul att du gillade infärgningsverktyget:)
Kram Tesa

Jag sa...

Fantastikst Anna Gratulerar... hurra så duktiga ni är.. är imponerad..Lycka till

Kajsa sa...

wow.. vad duktig du är vännen.. låter kanon.. du får gärna maila mej dieten.. så ska jag kika på den med.. stooooor kram från en som det var väldans länge sen du hörde ifrån...