söndag 29 maj 2011

Grattis på mors dag

Idag är det mors dag och den har varit en ganska så behaglig sådan. Morgonen började med sovmorgon, det bestämde vi redan igår och jag var väldigt nöjd över att få stanna i sängen fram till klockan 8:00. Sen bar det ut i skogen för en härlig löprunda, jag kom runt min 5,5 km skogsterräng utan att få för ont i mitt knä. När jag kom hem stod en härlig Mors dags frukost uppdukad och alla väntade bara på mej.
Runt lunchtid så hämtade vi mormor för en "hemlig" tur till Ellagården och deras Brunch. Ingen höjdare om jag får säga det själv och själva brunchen slutade ganska så tråkigt då en djä... kärring bad oss att få tyst på våra barn eller gå ut, dessa som för övrigt skötte sig exemplariskt hela eftermiddagen. Att M blev trött och grät efter sin napp (ja, jag hade glömt nappen hemma) och T slog huvudet i bordet var inte en orsak för oss att lämna restaurangen, något som jag klargjorde för henne! Om man inte klarar av ett restaurangbesök, en mors dag, mitt på dagen när det är som mest barnfamiljer ute, då kan man hålla sig hemma!!!

Ha det bäst ♥ Anna

Inga kommentarer: