torsdag 5 maj 2011

Inspirerad...

Vi har förmånen på jobbet att få läsa icakuriren och jag måste säga att jag gillar den. Den är enkel och har många bra och roliga tips.


I förra veckans nummer handlade det om att inte slänga maten och hur man strukturerar sitt kylskåp. Så när jag och min lille goding har varit hemma med vattenkoppor idag fick jag inspiration att städa ur mitt kylskåp. Nu är vi klara och wow vad bra det blev...





Ytterligare ett steg till att bli lite mer miljö smart och inte bidra föör mycket till sopberget. Visste du att en barnfamilj (2 barn + 2 vuxna) slänger 4,3 kilo mat i veckan i genomsnitt. Det är 244 kilo om året och jag tror att vi har hört till den skaran tidigare, men vi har blivit bättre.

Kram på er!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: