torsdag 26 maj 2011

Nu har jag fått min dom!

Idag fick jag äntligen tid till läkaren som ska få kolla på mitt onda knä. Jag fick träffa en ortopedläkare som tillfälligt jobbade på vår vårdcentral denna vecka. Tur att jag tog mej i kragen att ringa….

Domen är att jag har ett överansträngt knä. Jag har tränat för mycket och har ökat träningen för fort. Jag har något som kallas ”löparknä” och det är lätt löpträning, lite medicin och så mycket stretch som gäller fram över. Tur är i alla fall att jag inte behöver sluta träna för då måste jag ju äta mycket mindre. Det är ju fördelen med att träna att man inte behöver tänka så mycket på HUR mycket man äter, bara på VAD man äter…
I kväll är det grillning med Ws klass ute vid Björkehov, det ska bli lekar och grillning. M&T var eld och lågor igår när vi pratade om att vi skulle ut i skogen och ha ”grillfest” med Ws klass. Håller tummarna för att vädret håller i sig och att det inte börjar regna. Vet inte hur prognosen ser ut för kvällen. Sen så blir det spännande för vi har sagt till på dagis att M&T inte behöver sova middag längre. Vi har sådana problem med att få dessa två vildar att somna att det inte går att de sover på dagen längre. Ja, det gör de ju inte på helgerna så det ska nog bli bra. Tror att de kommer bli trötta de första dagarna, men det blir förhoppningsvis en bra ny vana…

Ha det bäst ♥ Anna

Inga kommentarer: