söndag 22 maj 2011

Rapport från gårdagen

Jaha, då har man gjort det igen. Det var 10 år sedan jag gjorde det sist och då sprang jag på 2:54 och lovade mig själv att aldrig göra om det. Men jag gjorde det igår och jag är jäkligt nöjd och stolt över mej själv för det. Jag började löpträna i juli förra året och då orkade jag knappt springa 5 minuter.

Igår sprang jag, med trasigt knä, 2,1 mil på 2:36:54. Tyvärr så höll inte knä längre än 13 km och hade jag varit klok så hade jag brutit. Men de små hornen växer ut i pannan och då är jag svår att stoppa. De sista 4 km gick jag nästan hela tiden för jag kunde inte springa.

Men nu är det gjort och det är bara att se fram emot nästa år. Då ska jag springa runt under 2 timmar. Tycker att det är ett rimligt mål att sträva efter. Nu ska bara ilägg till skorna fixas samt konditionen ska trimmas lite mer. Sen så måste en läkare få kolla på knät så att det blir bra.

Ha en skön vecka!!!
<3


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Kajsa sa...

så jäkla otroligt duktig du är.. sååå impad.. följde dej via min mobil så jag såg hur det gick för dej och en annan vän till oss.. så rapporterna gick varma medans ni kämpade.. nånstans inom mej föddes konstigt nog en liten röst som sa: DET skulle jag vilja genomföra... hm.. vet ej vad det var för nått mej jag får tids nog satsa på tjejmilen först.. kanske gåingen och lite annat.. men gbg varvet.. wow.. japp! duktig DET är du.. hejja hejja.. kram kram