lördag 30 juli 2011

Gjutit en bänk

Igår fick jag med mej maken på mitt betongprojekt, gjuta en bänk. Jag har fått låna en form av snälla Pernilla och betongblandare av snälla Kennet. Det var jag tacksam för i går för att blanda 7 säckar betong för hand hade tagit föör lång tid.


Men med hjälp av mitt hjärta tog det "bara" 3 timmar. Nu står den ute och torkar och jag väntar spänt på resultatet.

Det ska bli en bänk som man kan sitta och fiffilura på och samtidigt spana ut över sjön.


Idag står det hallonplock och svampplock på agendan. Skönt med semester...

3 kommentarer:

Lisa sa...

Lite avis... Jag vill oxå ha en sådan... Super fin!

Anonym sa...

Ska bli spännande att se! Såg gjutna bort och stolar på Åstol i sommar som jag blev kär i. Men jag har inte någon så perfekt plats som dig. /Ant

Anonym sa...

hmmm...bord och stolar skulle det stå ;0)
/Ant