fredag 26 augusti 2011

Mitt nya liv

Jag mår bra! Kroppen mår bra och även magen mår bra! Jag kan nog bara medge att jag inte tål mjöl. När jag var 16 år fick jag veta att jag är glutenintolerant, något som jag förträngt mer eller mindre i 20 år nu. Men jag har klarat av att äta lite mjölprodukter, även om magen för det mesta varit uppblåst och svullen.

Nu har jag bytt vetemjöl mot mandelmjöl, minskat på potatis, pasta och mackor och jag mår så bra. Ingen svullen mage, vikten är stadig och jag är mätt.

Igår så började jag med Ashtanga yoga och det kommer nog bli super. Insåg att jag behöver stretch och en timma för mej själv är ju inte heller fel. På toaletten på Yoga källan sitter denna bild och jag kommer leva mer efter detta motto:





Namaste

1 kommentar:

Kajsa sa...

hej underbara du...
vad är det för yoga du går? det var ett tag sen jag var här inne men det fanns mkt som var läsbart och inspirerande måste jag säga..härligt att du mår bra i magen nu.. jag har också insett att jag mår så bra utan för mkt kolhydrater som egentligen var det jag åt innan.. har ingen halsbränna what so ever längre..=) stoor kram till dej och de dina.. u