söndag 4 mars 2012

Mello dessert

Så har vi gjort dessert av kolan som skulle koka i 3 timmar. Den blev god men väldigt mastig. Nästa gång blir det med viss ändring.

Till en början hade jag lite problem med att öppna burken. Men efter div. verktyg så fick jag upp den och den goda kolan visade sig.


Det var många som skulle smaka innan den hamnade där den skulle, nämligen på bottnarna jag bakat.


Dessa bottnar består av digistivekex och smör blandat och sen gräddat i ugn. På med kolan och sen skivade bananer.


Efter detta skulle det kokas chokladfudge, något som jag totalt misslyckades med. Jag MÅSTE lära mej att läsa recepten! Den skulle bli lös och rinnig, min blev som en fast klump.


Ja, ja god var den i alla fall… Sist på med en spritsad klick grädde...


God blev det, lite för mastig tyckte både jag och barn. Så nästa gång blir det utan fudge och kanske även utan kola. Men jag lovar att den är väl värd att provas. Länk till receptet kommer…

Inga kommentarer: