lördag 19 maj 2012

Älgen heter TicTac

Nu är äntligen våren här! Vad skönt det är när man kan vara ute hela dagen. Barnen har lekt och jag har fått gjort massor ute i trädgården.

Min lavendelhäck som jag planterade förra året har knappt tagit sig i år, så jag bestämde mej idag för att flytta de plantor som överlevt. Efter ett antal timmar blev det så här tomt...


Här ska det nu bli en häck av pioner i stället.

Sen så planterade jag lite blommor i en gammal stol som mamma köpt åt mej på loppis och som jag målat vit.


Fjärilarna kom hon med idag och de hade hon inhandlat på Ullared igår. Nu ska det bara till någon lykta och lite mer blommor.


När det är helg så måste man ju få fika lite så jag passade på att baka lite hallonkakor efter lunchen. De blev supergoda...


Till middag åt vi grisrumpa och ugnsbakade möss!


Visst blev de söta!?!?

Nu på kvällskvisten fick vi besök av TicTac, vår älg som bor här på ängen. Han går här och mumsar varje dag och nu i kväll kom han riktigt nära.


Mäktiga djur, de där älgarna...

Inga kommentarer: