onsdag 29 augusti 2012

BlissMix chokladkaka

Ja, om man vill gå ner i vikt med LCHF ska man INTE baka denna kaka! Jag har testat många varianter på LCHF chokladkaka men ingen har varit så god som denna!!!


Jag har fått baka den lite i smyg eftersom Melvin inte tål mandel. Men om man vill lyda till tillvaron lite i bland då var denna perfekt! Lagom mycket choklad smak och så där fluffig som en sån kaka ska vara.


Jag kan också tänka mej att den blir perfekt som tårtbotten när man gjorde den i en stor rund form som jag hade.


Det är ju inte alltid man har lust och tid att göra allt från grunden och då måste jag få säga att detta är ett bra alternativ att ha redo i kökslådan! Jag kunde i alla fall inte låta bli att smaka och den var perfekt till en kopp kaffe.

Må väl!
Anna

Inga kommentarer: