torsdag 25 oktober 2012

Fitnessfighten DAG 25



Är det sunt det jag håller på med! Att träna är nyttigt, det är inte någon tvekan om det! Att träna en timma varje dag kan nog också vara bra om man gör det på rätt sätt! Men att tävla sig till viktnedgång är det bra!?!? Jag förstår människor som blir ”sjuka” i huvudet av att tänka för mycket på vilken vikt man har och hur mycket man gått ner sen förra gången man vägde/mätte sig! Det blir lätt ”Om jag tränar lite till så går jag nog ner lite mer”, ”Om jag inte äter det där, går jag ner mer?” Är detta egentligen sunt? Nä, jag tror inte det! Även om jag gjort en superprestation sen första januari i år så är jag inte riktigt nöjd! Kommer jag någonsin bli nöjd? Nä, inte förrän jag bestämmer mej för att vara nöjd!
Nu har jag bestämt mej för att vara nöjd! Jag ska göra klar FF, det är 6 dagar kvar men sen kommer fokus ENDAST vara på att må bra! Äta så jag mår bra, träna så jag mår bra och vila om jag känner att jag behöver det! När jag har en massa förbud och måsten så mår jag inte bra, så är det! Det har jag märkt väldigt tydligt de senaste dagarna, då min kropp inte vill vara med. Den blir tung, seg, orkeslös och helt enkelt som en betongklump. Jag orkar inte vara nyttig utan känner ett starkt behov av att äta och då inte något nyttigt.

Ja, det var dagens tanke från mej!
♥ Anna ♥

Inga kommentarer: