fredag 4 april 2008

Min inre resa började igår

Ja, det är bara att inse att ha burit tre barn i magen har satt sina spår! Twinsen har väl satt mest spår och nu är det dax att göra något åt dessa. När de var färdigbakade så hade jag gått upp 26 kilo, 22 av dessa har redan försvunnit och nu ska resten bort + lite till. Mitt mål är att ha gått ner 15 kilo till sommaren!!! Ett annat mål som jag har är att börja motionera lite mer, minst 5 rundor om sjön i veckan (två av dessa ska vara lite längre).

Så går så började vi med Viktväktarna. Jag vet att det ger resultat eftersom jag gjort det en gång förut, efter W så gick jag ner 11 kilo på 3 månader. Brevkursen damp ner i lådan i onsdags och igår så var jag och handlade mat. Två papperskassar fulla med grönsaker bara!!!!

Eftersom jag vet att det är viktigt att belöna sig själv så kommer jag ge mej själv 100.- för varje kilo jag går ner. Dessa ska naturligtvis gå till scrapsaker :o) Dessa kommer jag bara ge mej själv vid var 3 kilo som jag gått ner, så att det blir lite att kämpa för också!

Startvikt 3/4 ~ +15 kg
Intjänade scrap-shops pengar ~ 0 kronor

5 kommentarer:

Anonym sa...

oj.. så peppande.. hm.. hur ska man konkurrera med det då.. ;P jag har börjat min mentala resa.. känns så bra att börja den vägen..sen kommer det andra senare.. det vet jag..
håller tummarna för dej och peppar så gott jag kan..
heja heja heja heja
kram kram

Anonym sa...

Vi saknar dig i födelsedags swappen.....

Hör av dig!!

Anonym sa...

Vad bra att du orkar tänket....
Jag hänger kanske på snart :) Behöver men det kan ta en tid då kroppen inte vill det jag vill :)
Kram & Lycka till. Aase

Anonym sa...

Du har en award att hämta på min blogg..
kram kram
kajsa

Anonym sa...

Lycka till med VV.
Jag själv är medlem i vv och gick ner 10 kg förra året. Är numera stolt guldmedlem och har bibehållt min vikt i ett år.
VV är nog det bästa jag har gjort för att må bra, via kost och motion.
Ett sunt sätt att leva utan pekpinnar och att man faksiskt kan unna sig lite gott.
Hur man lagar vanlig god mat nyttigt! Oj nu låter jag som en reklampelare för vv, fniss!

Tack för adwarden, den värmer gott i förkylningstider!

//Jenny