tisdag 7 oktober 2008

Länge sen jag skrev om mitt viktras...

Nu har jag hållt på med GI ett bra tag och det har givit resultat både på vikt och figur.

Jag har slutat att fokusera så mycket på vikten och i stället fokusera på vad jag äter, mina mått och att gå minst 10 000 steg om dagen. Det är roligt att se ur mycket man minskar i centimeter varje vecka, så jag gjorde en liten jämföreles med mina mått som jag hade den 3/4 så jag började med Viktväktarna. (Det var ju inte någon hit att göra det på egen hand, kan jag väl nu i efterhand säga!)

Så här mycket har jag minskat från den 3/4-08 fram tills idag:
Lår -3 cm
Höfter -4 cm
Midja -8 cm
Byst -3 cm
Överarm: -3 cm
Hals: -2 cm

Men om jag ska se på vikten så har jag på 6 månader gått ner 5 kilo och då har jag inte levt under hård diet :O) Och om jag ska se på vad jag har gått ner sen Melvin och Tilda kom så är det 26 kilo på 10 månader, de ni!!!

Ja, jag har ju några cm kvar på magen som är mitt största komplex, men jag får väl inse att den är ett bevis på mina underbara barn, och sen är det ju inte alla som haft 6,5 kilo barn i magen samtidigt ;o)

Ha det så gott!
KramKram Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj centímeterna bara försvinner....
Tur man mäter sig, annrs hade man ju deppat ihop :)
WW i morgon kl 18 undrar hur första veckan gått? Kram AA

Lisbet sa...

Grattis till vikten och häriga bullar här nedan