tisdag 14 april 2009

Jag är en mycket stolt mamma

Ja, vad ska man säga!?!!? Att Wilma har lätta att lära det vet jag, men att hon har såååå lätt att lära det trodde jag inte. Vi kom ju hit till Sälen i lördags och i söndags så började hon och M åka skidor. De började ju med sele men efter en incident i liften ville hon inte ha den mer, vilket jag förstår. Hon slutade dagen med att åka rakt ner i backen helt själv och UTAN att ramla, som hon själv utropade!
Igår började hon i skidskola och efter 1½ timma åkte hon som om hon alltid kunnat detta! Hon tar liften upp, svänger runt koner och är bara bäst! Ja, kan man bli annat än stolt!!!!

Här kommer lite bilder på den sköna stund vi hade i snön i söndags då solen sken som mest. Nu är vädret lite molnigt men det fina vädret ska ju komma i morgon så vi håller tummarna för det. Det regnar ju i alla fall inte :O) Först ut kommer coolingen...
Tilda ägnade mesta tiden i backen med att äta snö, urk!
Vi har tagit minst en timmas promentad i vagnen varje dag och man måste ju säga att den höga luften gör under i själen. I dag sover de små inne så vi ska kunna kolla in pulkabacken efter lunchen.
Till sist vill jag visa backen där de andra håller till!
Nu ska jag som god "hemmamamma" fixa med fika inför skidskolan som börjar om en timma, kl 11.00
Må väl!
KramKram ♥ till er alla/Anna

5 kommentarer:

Jeanette sa...

Gud så härligt det ser ut. Och ge Wilma en stor kram från mej, hon är kanonduktig. :-) Kramar till er andra också. Själv sitter man inne och tittar ut på solen. Ha det riktigt gott resten av veckan. Kramar syrran

Kajsa sa...

åh jisses snö??? haha..
här skiner solen.. idag har jag varit utan jacka helt.. mössorna på dagisbarnen dras snabbt av, resultatet under mössorna var bara svettdroppar på de stackars små.=)
så njut ni av vintern, vi andra njuter av våren.. fniss.. njut av familjen Anna,, det är tid du aldrig får igen.. =)
kramen..
Kajsa

Annica H sa...

Åh vad ni verkar ha haft det härligt! Jag blir rakt lite avis! :)
//Annica H

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Åh vad underbart det ser ut! Och vad kul att Wilma lärde sig "skida" så snabbt! Barn har ju i regel lättare för att lära sig åka skidor - de är inte lika rädda och skakiga som vissa vuxn kan va... *ler*

Är det i Lindvallen ni är (tycker jag skymtar snögubben uppe i backen?).
Hppas ni får härliga dagar med sol nu!

Kram / Angelica

Kamilla sa...

ÅÅÅ så duktig hon är!!
Och vad underbart ni har det!
kram kram