onsdag 1 april 2009

Nu är våren här!!!!

Idag när vi tog en promenad/cykeltur runt sjön, jag och barnen hittade vi en massa vårtecken! Vi såg tussilago, en påfågelöga fjäril, att våra vårlökar kommit upp och blommar, att blåbärsriset har fått knoppar! Visst blir man glad när det är så här ljuvligt väder!?!??! Igår kväll så tog jag mig en timmas promenad för att rensa mina tankar lite och gissa om jag blev förvånad när jag såg två tranor så och äta i vår bäck! Kul att slippa åka till Hornborgar sjön för att få se dom!

Jag vill idag visa vad min stora W gjorde härom kvällen, jag är så imponerad av henne för det enda jag har hjälpt henne med är gräset.
Sen så kommer en LO som jag gjort till Veckans Skiss, en väldigt rolig skiss att jobba efter:
Prickarna har jag gjort av min nya favorit dekoration, Pearl Maker = jag måste få tag på fler färger för den är så rolig att jobba med. Här har jag använt mej av en Swirls mall och gjort prickar/pärlor där efter. KUL!!!
Till sist så vill jag tacka min underbara syster för de fina blommorna som kom fram idag! TACK, du är en ängel *lycklig*
Ha en fortsatt ljuvlig vårdag!
KramKram ♥ till er alla/Anna
PS. Till er som undrar var ifrån min ängel, bi och svamparna på min altrade förbandslåda kommer ifrån, så kommer de ifrån England, http://www.ejcraftdesigns.co.uk/

4 kommentarer:

NB sa...

Åh det jag måste testa med mina pearl makers också - det var jättesnyggt!

Jeanette sa...

Kanon, vad bra att dom kom fram och att du gillade dom. Du får höra av dej när du vill ha fler. Kramar syrran

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Visst är det underbart när våren börjar anlända! Jag blir sådär fånigt lycklig, går runt med en fånleende i ansiktet när jag är ute. =)

Jättefina alster, både din LO och dotterns!
Smart med pearlmakern, måste införskaffa en sådan, den verkar ju vara bara sååå rolig!

Snygga blommor, är de hemmavirkade av syrran, eller inköpta? Färgerna var ju inte helt fel de i heller! ;-)

Kram / Angelica-Dolliver

Carolines Vita vingar sa...

Jag blir också sugen på pearl makers. Så underbara virkade blommor! Det vore verkligen bra om man kunde virka...jag borde lära mig det.
Kram