söndag 12 april 2009

Påsk i Sälen

Nu sitter jag här i Sälen i en stuga mitt i backen, solen skiner på näsan och livet känns väldigt bra! Just nu så sover de små, så jag passar på att skriva lite här för er som vill läsa *ler*
I morse var jag och grynen ute på promenad en timma, och när M skulle gå lite själv så hittade han en jättevattenpöl, ca 30 cm djup. Den såg nog väldigt spännande för jag hann inte mer än säga "Gå inte ner där!" så gjorde han en störtdykning ner i det iskalla vattnet. Tur att vi inte hade långt till stugan och att det finns torkskåp här! Tror inte att han kommer gå nära där något mer!
W och store M åker skidor, och W har lärt sig att åka själv. Otroligt vad hon har lätt att lära!!! Men i morgon börjar skidskolan och då kommer hon få lära sig allt från grunden, känns rätt bra!
Tyvärr så har jag inte hunnit ladda över bilderna ännu, men jag ska försöka i kväll så ni får se hur mysigt vi har det här i Sälen! I morgon ska det väl tyvärr bli regn, så då får vi hitta på något annat. Men resten av veckan ska bli bra, säger dom i alla fall!
Vi trivs väldigt bra här så vi pratar redan om att åka hit nästa år igen! När grynen vaknat så ska vi gå bort och inspektera pulkabacken, där det nog kommer bli ett race eller två!
Må väl!
KramKram ♥ till er alla/Anna

5 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Ha en skön ledighet i fjällen. Kul med skidor för barnen, och mindre kul med vattenpölar för den lille....tur att torkskåp fanns.

Jeanette sa...

Vad härligt det låter. Här ligger vi i flunsan och kan inte njuta av det vackra vädret annat än genom fönstret. Ha det riktigt skönt och njut av ledigheten. Vad duktig W är som kan åka alldeles själv, hon håller på att vara stora tjejen nu. Kramar från oss här i norr.

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Åh vad mysigt det låter (bortsett från kalla vattenpölar då då...)! Hoppas ni får fler lika mysiga dagar, ser fram emot bilderna sen!

Kram / Angelica

Kamilla sa...

Men ååå så underbart ni har det!!
Här har vädret varit si och så, det har varit fint igår och idag var det lite mulet på em...
kram kram

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Du har något att hämta i min blogg!

Kram / Angelica