onsdag 2 december 2009

Måste bara tipsa om något gott till pepparkakorna...

Igår kväll tog jag en paus från host och snor och träffade skräpligan en stund. Vi skulle fika, pyssla och byta julklapp med varandra. Det var lika trevligt som vanligt och tack för att jag fick "låna" pyssel av dig Caroline!!!

Men jag måste bara tipsa om en röra som Sari gjort, som passade perfekt till pepparkakorna. Jag kan även tänka mej det som en god dessert...

Pepparkakor med citrusmascarpone (receptet kommer visst från http://www.ica.se/ )
1 apelsin
½ citron
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
250 gr mascarpone ost

Riv skal från apelsin och citron. Skala apelsin med kniv och skär ut hinnfria klytor, som delas i bitar. Blanda skal, apelsinkött, mascarpone, salt och vaniljsocker och servera tillsammans med pepparkakor.

MUMS, säger jag bara!!!!

KramKram ♥ till er alla/Anna

4 kommentarer:

Carolines Vita vingar sa...

Ja, det var en god röra. Tack så mycket för min julklapp. Kram

Angela sa...

Detta måste jag bara testa på fredag när mina tjejkompisar kommer hit på lite julkortspysslande! Lät himla gott!

Anna sa...

Caroline, tack för min :)

Lilla huset på prärien sa...

Åh gud... det där låter himla gott!! Älskar pepparkakor :)