tisdag 9 mars 2010

Inte kul med biverkningar...

I natt har jag upptäckt vad en medicin kan göra med en 2-årings lilla sinne. Lille M har haft hosta nu sedan i fredags och natten till söndag fick han även feber. Men för att lindra hans hosta lite så har han fått Bricanyl nu två kvällar. Detta har resulterat i att jag inte har sovit på två nätter då ungen har blivit till ett litet monster. Skrikigt, kastat saker och sparkats och har absolut inte velat sova. När han väl somnat så har han kanske sovit 1 timma = att när man precis somnat in då börjar det om...
♥♥♥
Idag när vi satt vid frukosten så säger stora M att det kan vara en biverkning av medicinen och JA, när vi läst på flaskan så var det ju så. En av de ovanligare som drabbar 1 av 1000 och då naturligtvis oss. När man förstår detta så får man lite dåligt samvete att man under natten blivit väldigt frustrerad över att ungen inte sover utan bara skriker och kastar saker, och det beror på något som jag stoppat i honom...
♥♥♥
Så här blir det inge mer Bricanyl till lille M, någonsin. I dag är han pigg och nu känns det som om vi kommer få en bra natt :)
♥♥♥
Idag blir det förövrig en ganska så tung dag, då jag ska gå på begravning.
J, du finns i mina tankar och jag ler när jag tänker på allt roligt vi gjort tillsammans. Ditt liv blev allt för kort ♥♥♥
KramKram ♥ till er alla/Anna

Inga kommentarer: