tisdag 28 september 2010

Ny vecka och nya tag...

Helgen har varit helt bedrövlig när det gäller mat och gott! I fredags så blev det en massa chips och alkohol när vi var ute med jobbet. I lördags var jag och Wilma på marknaden och då blev det en massa godis och vår favorit brända mandlar. Sen så gjorde vi chokladfondy som fika i söndags. Egentligen skulle det vara efterrätt i lördags kväll men vi var så mätta att ingen orkade göra det. Men gissa om det var jubel till fikat när det serverades jordgubbar och banan tillsammans med smält choklad. Min lilla runda på 9 kilometer hade ju inte någon effekt på en sådan godishelg...

I måndags skulle jag ju springa ett litet intervall, men jag kände mej så frusen när jag vaknade att jag inte ville springa. Sen så gick jag och småfrös hela dagen och trodde nästan att jag hade värsta förkylningen på gång. Men efter tidig sänggång så kände jag mej mycket bättre igår. I morse blev det faktiskt intervall "Stegen" och JA det är sk... jobbigt men skönt när det är klart.

I morgon åker jag till Stockholm på jobb och kurs och kommer inte hem föräns på fredag. Jag tänkte att jag skulle se om det finns något gym som ligger i närheten, dit man kan gå i morgon kväll och springa lite. Jag är inte jättesugen på att ge mej ut i Solna där jag inte hittar någonstans.

Steg kvar till mål: 91 stycken (-3 steg denna vecka)

Denna helg ska det inte bli så mycket godis och snacks, utan en ganska så nyttig helg och vecka. Bara för att se hur det påverkar nedgången! Nästa veckas mål är att det ska vara mindre än 70 steg kvar!!!

KramKram ♥ till er alla/Anna

Inga kommentarer: