tisdag 4 januari 2011

Ett gott nytt år!

Ja, jag är lite seg, jag vet! Men jag vill först börja med att önska er alla ett riktigt gott nytt år!

Vi hade en skön nyårsafton hos goda vänner. Det började med lunchbad i tunna hos C&A-S för att sluta hos goa familjen H. Vi var hemma ganska så tidigt eftersom M&T inte ville somna och var rätt så trötta efter skål i bubbel.

Nu är det ju så att egentligen så är jag rätt kass på att hålla nyårslöften, men jag har gett mej ett i alla fall. Det är att försöka sluta med godis igen! Wilma har lovat att jag ska få en present om jag klarar året ut så det ska jag försöka med :O) Jag klarade ju 6 månader förra året så nu gäller det bara att klara hela året.

Jag och Magnus gett varandra ett löfte om att i 9 veckor träna och äta rätt. Jag vet inte om ni sett Sveriges Biggest loser, men jag tycker att det är ganska så imponerande saker tjejerna och killarna håller på med. Varken jag eller M har så många kilo att gå ner, men det handlar om de där trivselkilona. Så när jag fick tidningen I FORM med 9 veckors menyer och träning så tänkte jag att det vore roligt att testa. Meny är upplagd efter hur de åt i Biggest Loser och jag hoppas att jag slipper bada i vassen i sommar (också!).

Vi började igår och jag har inte varit hungrig än, så det känns lovande. Det är mycket nötter, kyckling, fisk och grönsaker och här kommer en liten bild på dagens lunch och jag kan lova att det var supergott!
Nu ska jag strax återgå till Wilmas julklapp, Just Dance 2 till Wii. Hur kul som helst om man vill bli lite flåsig och inte vill gå till Friskis o Svettis utan träna hemma i vardagsrummet!

KramKram ♥ till er alla/Anna

Inga kommentarer: