tisdag 11 januari 2011

Det går nedåt...

En vecka har gått och vikten rasar! Jag känner mej så motiverad eftersom jag gått ner 2 kilo denna första vecka! Det är stenhård träning och maten vägs innan den äts, men jag måste säga att jag inte har varit hungrig sedan vi började. Jo en gång då vi åt smoothie till frukost och var lite sena med mellis men annars har jag inte varit hungrig. Och då har vi inte ätit efter klockan sex-sju på kvällen. Jag har inte heller vaknat hungrig, något som jag jämt brukade göra innan!

Så här ser veckans träning ut:
Måndag – vila
Tisdag – Styrketräning (jag kör styrka hemma på min pilatesboll)
Onsdag – Intervallträning
Torsdag – Vardagsmotion minst 30 minuter (jag kör 40 minuter snabb gång på löpbandet)
Fredag – Styrketräning (samma som ovan)
Lördag – Vardagsmotion minst 30 minuter (jag kör 40 minuter snabb gång på löpbandet)
Söndag – Sprintträning

Nu så börjar jag även planera in vårens visningar och det är så mycket fint från RICE, mitt favoritmärke, som kommer och jag vill bara ut och picknicka. Det lär bli mycket Espevik för oss i vår och sommar och då passar deras fina melaminskålar fint. Kolla in de nya sommarfärgerna:


Igår så började jag att jobba igen och visst var det jobbigt att komma tillbaks till jobbet efter en månad hemma. Men dessa fyra veckor hemma har gett mej en enorm energi och en ny insikt över vad jag vill med mitt liv. Det är konstigt att en liten sketen tumör ska få en att börja leva fullt ut! Nu tar jag vara på mej och mitt liv och har insett att min familj går före allt. Sen så måste man ju få lite ”jagtid” och det kommer jag ju få med mina Nordljus visningar.
Jag vet att vi kommer få ett toppenår!!!
Kram på er ♥

1 kommentar:

Unknown sa...

Härligt!! Lycka till med nya livet. På måndag åker jag till Sorsele gården och ska vara där i 3 veckor. Ska bli skönt att komma igång med mat och träning. Kramar i massor till er alla.
Ser fram emot maj när jag åker ner och hälsar på er igen, med förhoppning om mer "kvalitetstid" med dej.