tisdag 19 april 2011

Livet går i 100 knyck

Nu är det mycket och då blir det få inlägg här i bloggen! Det har varit mycket som har hänt sen sist men tyvärr har jag inte några bilder att visa er.

Springa har jag inte kunnat göra för mitt knä är inte bättre, så nu är jag i vila och tränar så lite som möjligt. Med maten går det så där, det går varken ner eller upp. Eller kanske lite upp men det är nog för att jag inte äter som jag ska och slarvar lite föör mycket med godis. Men denna vecka är det nya ta och jag äter så lite kolhydrater jag kan (eller nästan inga) för att bli kvitt de sista trivselkilona. I går så hade jag goa arbetskamrater, vänner och goa Christel hemma som visade House of Lola kläder och jag provade en klänning och en superfin kofta i storlek Small. Det har jag inte haft sen jag var 25, tror jag!!! Kul var det att inse att man är mindre än man tror!!! Tyvärr så fanns inte koftan kvar, men det blev en klänning och ett par tights i alla fall.

I söndags så var jag och några arbetskamrater och hade kurs i keramik. Jag gjorde mej några fula grodor och en fin ängelprinsessa, plus några nya fat att ha ljus på. Det tar ju en månad innan man ser resultatet, eftersom det ska torka och sen glaseras. Men jag ska försöka ta bilder när jag glaserar dom. Det är så roligt att jobba med leran, och det som blev bäst var när jag släppte fantasin lös och skapade men en trädgårdskung, och hur den blev får ni se när den är bränd och klar!

Sen måste jag bara skriva och berätta hur STOLT jag är över min STORA tjej som helt på egen hand, åkte i väg på Friidrottsskola igår. Det är en skola mellan 10-14 varje dag denna vecka och eftersom jag och M jobbar blev det morfar som fick köra. Det gick jättebra och hon tyckte att det var superkul, trotts att hon inte kände någon annan där. Kul att hon tar för sig och inte behöver hålla mamma i handen längre....

Snart stundar påsken och några dagars ledighet. Jag hoppas att det kan bli läge för en go cykeltur och picknick för jag har hör att solen och värmen är här för att stanna ett tag!


Ha det bäst ♥ Anna

Inga kommentarer: