lördag 14 maj 2011

Årets första rabarberpaj

Nu är årets första rabarberpaj bakad. Den skall strax avnjutas med lite grädde eller vaniljglass och en kopp kaffe.


Dagen började annars med 6 km skogs löpning som faktiskt kändes väldigt bra. Nu är det ju bara en vecka kvar till det stora loppet och jag hoppas bara att mitt knä håller.

Efter en god frukost åkte jag in till stan för att gå på Gjuta i cement kurs. Vi var 7 glada tjejer från jobbet som fick testa på att gjuta. Jag har ju gjort det hemma och var med för att få lite nya idéer och det fick jag. Så nu blir det att leta roliga formar att gjuta i för jag kom hem med massa roliga idéer.


I kväll blir det melodifestival och god mat med familjen. Ha det så gott <3


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Marica sa...

Håller tummarna för ditt knä och erkänner att jag de senaste agarna fantiserat om rabarberpaj:) Fin blogg du har!

Unknown sa...

Vilken underbar form, är det Gerbera. Jag har själv ett par styckna Gerbera formar.. ser ljuvligt ut när man dukar fram..Lycka till med pyssel rummet, jag har oxå sen en tid tillbaka gjort iordning min pysselhörna.. blev så bra.// Maria