onsdag 8 juni 2011

Jag är en macka människa

Jag bara älskar mackor, med gott pålägg. Men när man vill gå ner i vikt så ska man ju inte äta så mycket mackor, eller om man har en kropp som fungerar som min så ska man inte äta så mycket kolhydrater. Jag har hittat en inspirerande blogg, där Åse skriver om hur hon gått ner i vikt med hjälp av att äta LCHF på sitt sätt. Där finns det mycket goda recept om man vill äta enl. LCHF och jag hittade ett spännande recept som jag testat nu i kväll, OSTFRALLOR.

Jag var skeptisk, men positivt överraskad när jag testat. Till och med min far som var ute på en kvälls mopperunda, gav de godkänt i betyg!!!



LCHF OSTFRALLOR
2 ägg
2 dl Pofiber
2 dl vatten
2 msk Fiberhusk
2/3 tsk salt
1 tsk bakpulver
2 dl riven västerbottensost

Ugn: 200 grader

Blanda allt utom osten och låt svälla i ca 15 minuter. Blanda i ost och forma frallor, jag fick 6 stycken. Grädda på bakplåtspapper tills de blivit gyllenbruna, ca 20 minuter. Låt svalna lite innan du skär upp dom. SUPER om man vill ha en kvällsmacka med minimalt antal kolhydrater :O)

Inga kommentarer: