torsdag 5 april 2012

Nöjd med mitt beslut!


Igår tog jag ett beslut som jag känner mej väldigt nöjd med! Jag ska INTE springa Göteborgsvarvet i år, trots att jag har en betald plats. Jag har insett min begränsning och tror helt och fullt att detta är ett bra beslut! Om man tänker realistiskt så är jag inte i form att springa 2,1 mil när jag knappt kan springa 1 mil. Och att tro att jag kommer göra det om 5 veckor är inte heller realistiskt! Så nu känner jag mej tillfreds med mitt val och fokuserar i stället på att komma i form till Blodomloppet som är den 4 juni där jag valt att springa 1 mil.

För att komma i form så har jag satt upp några mål för mej själv och dessa ska vara uppnådda under 2012 så det ska inte vara någon stress. Om jag ska vara realistisk så kommer jag inte komma i superform på 5 veckor för det är så mycket annat som tar upp min tid. Jag har tre barn som kommer i första hand, och ett hem som måste skötas. Jag är glad om jag kommer hinna löpträna 3 dagar i veckan och så yoga några dagar. Sen så går jag runt Ramnasjön ca 30 minuter på lunchen de dagar jag inte springer. Så jag tycker nog att jag kommit igång med träningen igen.

Nu så springer jag ju i mina snygga cerice/oranga tåskor och det går faktiskt bra. Jag har inte haft ont i mitt knä sen jag började, utan mest känt mej trött i vaderna. Men det tror jag är för att jag tränat rätt så intensivt nu i två veckor. Jag har lagt upp ett schema för att komma igång att springa en mil innan 4 juni (Blodomloppet är då). Så här är upplägget; Jag ska springa, tisdag, torsdag och söndag. Det första 2 passen sprang jag 2 minuter och powerwalka 8 och så höll jag på så i 1 timma. Efter det så blir det stryka/yoga i ca 30 minuter. Efter 2 pass ökade jag till 3 minuter spring och 7 minuter powerwalk, 2 pass så och nu så springer jag 4 minuter – ja ni fattar upplägget.  Än så länge så springer jag inne på bandet, men jag har väldigt bra fart när jag springer (4,5 – 5 i km fart) och snart så hoppas jag att jag kan gå ut och springa. Men jag gillar inte när det är kallt så jag håller nog till inne i garaget några kvällar till.

Snart är det påsk och då är vi lediga! Ska bli skönt!!!


♥ Anna ♥

Inga kommentarer: