fredag 24 augusti 2012

Blending Bliss

Igår kväll så testade jag en ny produkt på marknaden som jag av en slump hittade när jag läste på facebook. Det är en tjej som heter Cecilia som har tagit fram tre stycken mixer som är naturligt glutenfria och low carb. Detta passar mej perfekt eftersom jag äter som jag gör. Företaget heter Blending Bliss och jag mailade till Cecilia för att höra lite mer om hennes koncept Blissambassadör. Efter ett mycket trevligt samtal med Cecilia blev det bestämt att jag skulle testa hennes mixer och bli just Blissambassadör.

Så igår var det dax att testa Valnötsbröd! Jag plockade fram mix med tillhörande recept... 
Samt riven ost, mjölk och ägg som skulle tillsättas till mixen
Mjölken värmdes och blandades med ägg och ost, och sen ner med mixen och blanda ihop alltsammans! Hur enkelt som helst :)
Smeten var så enkel att arbeta med och det var bara att bre ut den på ett bakplåtspapper. Inget vatten som man burkar få använda för att få den slät och fin!
Sen delade jag den i lagom stora bitar och strödde lite pumpafrö över. Det stod att man skulle pensla med ägg men det hoppade jag över.
In i ugnen i 30 minuter. Redan efter en kvart började det komma en lätt doft av kanel i köket och när den var klar och jag tagit ut den ur ugnen så doftade hela huset kanel.
Ja, vad ska jag säga! JO, det var det godaste low carb bröd som jag bakat!!! Det var mättsamt och smaken av kanel gjorde pricken över i. Det var längesedan jag njöt av en smörgås, vilka jag har saknat sen jag började med LCHF! Jag kan tänka mej att det är lika gott att ta ut en skiva från frysen och rosta!
Jag kan verkligen rekommendera Blending Bliss valnötsbröd och i helgen kommer vi prova de två andra som också finns, PIZZABOTTEN och MJUK CHOKLADKAKA. Om du vill veta mer så kan du klicka på bilden här under...


Och naturligtvis så kommer det recensioner från mej under helgen på de två andra mixerna!!! 

Ha en skön fredag!

2 kommentarer:

Kajsa sa...

wow.. vilka grejer de har kommit på..=) hur är den att baka i en form så man får skivat bröd? går det? ha det gott
stor kram

Anna sa...

Kajsa, jag har inte testat att göra den i form. Det kan jag göra nästa gång!
KramKram