måndag 27 augusti 2012

En må bra helg

I helgen började M&Ts simskola och tänka vad en sommar med lite bad kan ändra tillvaron i vattnet. I våras vågade de knappt doppa näsan och nu så hoppar de i från kanten och doppar hela huvudet under vatten. Jag tror att vi kommer få det lite lättare nu i höst då det verkar tycka att det är roligt att åka till badhuset.

Efter badet så passade vi på att vara ute eftersom det var uppehåll och sol. Jag ägnade resten av dagen till att vara ute och rensa i mina land. Det är konstig, det som man vill ska växa växer långsamt och det man inte vill ska växa, ja det växer överallt. Så det var bra att jag fick chansen att vara ute och rensa lite.


Jag hittade en massa fina blommor som blommade och så passade jag även på att plantera om alla mina pelargoner. Jag har verkligen tyckt att pelargoner är TANT BLOMMOR men nu har jag börjat gilla de mer och mer. Så det kanske bor en liten tant i mej *fniss*.


Nu ska det bara grävas lite mer land (för att få lite mer att rensa) och planteras mer perenner i land jag redan har. Jag har fått en idé när det gäller baksidan och det ska förberedas så att jag kan plantera det sista till våren. Jag vill har en mer levande baksida ut mot sjön, då det är där vi tillbringar mest tid när vi kan vara ute.

Ja, landen fick sej en duvning och så påbörjade jag även ett litet målarprojekt. Nu ska det bara målas färdigt med några fler lager färg och den perfekta tapeten ska inhandlas och tapetseras... Jag tror att det kommer gå åt det turkosa hållet.... Vad det ska bli? Ja, det får ni se när det börjar bli klart....


I lördags så blev det pizza till middag. Vi testade ytterligare en mix från Blending Bliss och den var lika enkel som den första. Nu är det ju tyvärr så att jag har tre barn som INTE gillar det här med LCHF och det första ordet som kom ur Wilmas mun var ju så klart - "Jag kommer INTE äta den där lurendrej pizzan!!" MEN när den var klar så smakade hon faktiskt en bit. Den fick inte så gott betyg av barnen, men jag och maken åt med god aptit. Jag valde att förbaka min deg, tror nog inte att jag skulle gjort det för degen blev lite väl bakad. Men smaken var det inte något fel på! Nästa gång ska jag testa att göra tortillas av mixen, för det kan jag tro blir riktigt bra!!!


Jag lyxade även till att göra egen pizzasås, och wow varför har jag inte gjort det tidigare!?!? Det var ju så enkelt! Aldrig mer att jag kommer köpa ketchup och lägga på pizzan. Receptet hittade jag på nätet och efter min modifikation blev det så här:

Tomatsås
1 st finhackad gul lök
1 st finhackad solo vitlök
1 burk krossade tomater
1 msk oregano
3 msk olivolja
1 köttbuljongtärning
1 tsk salt
1 tsk grovmalen svartpeppar

Fräs lökarna i olivoljan med oregano. Slå på tomaterna och smula i en buljongtärning och låt koka i 10 minuter. Mixa och smaka av med salt och peppar. Enkelt och gott! Passar nog även som grund till en pasta sås!


Gårdagen bestod i att röja ut alla barns garderober, försöka få struktur på dessa och även få en viss ordning på mina egna kläder. Det var tur att det regnade hela förmiddagen för det gjorde det lite lättare att vara inne och greja.

Ha nu en bra dag!
I morgon kommer recension på ytterligare en Blending BlissMix!

Må väl!
Anna

Inga kommentarer: