tisdag 16 oktober 2012

Fitnessfighten DAG 16

Idag har jag tränat med Marlene, PT (personlig tränare) på ONYX. Det var en spännande övning som lärde mej massor! Mitt fokus är ju att få upp kondisen och hon kom med en massa bra inspiration om hur detta ska ske. Mitt mål är ju Kortvasan som jag tänker vara med på även nästa år! I år hade jag tiden 3 timmar och den tiden kommer jag förbättra avsevärt, tänkte jag! Men då måste kondisen och styrkan förbättras och så måste jag träna lite mer på att ta mej ner för snabba backar med skidorna. Men det tar vi när snön kommer, nu fokuserar vi på de andra två :) Jag fick massa bra tips på hur jag ska träna för att bli snabbare både med löpningen och med skidorna. Sen så kollade hon även min löpteknik och den fick jag också godkänt på. Nu är det bara att tänka på tekniken och träna rätt muskler så kommer nog det andra komma också.

Jag måste bara ge er ett recept som jag gjorde i söndags, så enkelt. Jag har köpt Persilade krydda via LCHF butiken som är supergod. Först stekte jag kycklingbitar som jag kryddade med denna härliga krydda. Sen så när kycklingen var nästan klar hällde jag över grädde och lät allt stå och puttra en stund till grädden tjocknat något. Barnen fick ris till och själv så tog jag massa färsk ruccola, fetaost och röd paprika. Enkelt och mycket uppskatta av alla!

♥ Anna ♥

Inga kommentarer: