onsdag 2 januari 2013

Sammanfattning av 2012


Ja, inläggen har varit lite färre än jag tänkt den sista tiden, med det har berott på div. otrevliga saker. Magsjuka, en sjuka jag inte ens önskar min värste ovän! Så familjen har varit i karantän nästan hela ledigheten eftersom vi alla varit drabbade.

Efter en städdag igår, tog jag och älsklingen en mysig film kväll i soffan för att ladda det sista inför de kommande fyra arbetsdagarna. Sen ska vi ju ha semester :)

2012 har varit ett bra år, till trotts att avslutet inte blev så himla fantastiskt som vi kunna önska. Jag har gjort en massa bra saker som jag växt på, både hemma och på jobbet. Jag satte den 1/1-2012 upp ett tydligt mål med mej och min kropp och det har jag rott i hamn med bravur och jag är väldigt stolt över mej själv för detta. Jag har under detta året gått ner hela 13 kilo!!! och jag kan springa 5 km på under 30 minuter! Jag har börjat träna och gör detta minst 3-4 dagar i veckan, varje vecka och har gjort det sen juli. Så länge har jag ALDRIG kunnat hålla i träningen!!!


Ja, när det gäller maten så vet ni nog vid det här laget vad jag äter. Låg kolhydrat kost, som fungerar väldigt bra för mej! Man kan nog säga att jag äter Liberal LCHF för jag äter ju en frukt i bland, när jag tränat och så äter jag ju lördagsgodis. En kommenter jag ofta får när jag säger att jag äter LCHF är "Jaså, du äter så!!!" eller "Varför äter du så, du behöver väl inte gå ner mer i vikt!" Varför inte undrar jag då?!?!? Jag mår bra av det, vikten håller sig där jag vill att den ska vara och jag får äta så jag blir mätt utan att fundera på hur mycket jag stoppar i mej! Jag har läst väldigt mycket om just denna typ av kost och jag är helt övertygad om att kosten påverkar hur vi mår, och jag kommer fortsätta att äta så jag mår bra resten av mitt liv! Det finns ett mål inblandat i det som har med min kost att göra och man vet ju aldrig om det målet kommer hända under 2013, vi får se ;)


Mina största mål under 2013 är att må bra, träna och faktiskt springa milen under 50 minuter. Något som jag är helt övertygad om att jag kommer klara galant!


Må väl goa människor där ute! ♥ Anna ♥

1 kommentar:

Kajsa sa...

vilket fantastiskt år du har haft! jag är riktig impad av dina resultat och gläds med dej...
vad dricker du för smoothie på morgonen? bara nyfiken..=) och vill lära mer..
var rädd om dej och de dina, ha en go semester..
stor kram