tisdag 24 mars 2009

Min nya pysselplats

Ja, nu har jag målat och tapetserat och målat och målat och målat lite till. Så snart är min nya pysselplats färdig. Det ska bli så skönt att kunna sitta ute i vardagsrummet och pyssla när de små sover och sen snabbt kunna plocka undan allt igen. Igår så var jag och M&T i Gbg och på Ikea och köpte små Fira byråer för att kunna få in allt smått. När jag sen drog ut allt jag har så insåg jag att HJÄLP vad grejer, hur ska jag få in allt detta i ett skåp. MEN om du orkar läsa till slutet så ser du att det faktiskt gick!!!!


Så här såg skåpet ut när jag köpte det, inte något större fel egentligen med färgen passar ju inte eftersom det mesta här är vitt!
Så vitt ska det bli, men först så satte jag en tapet inne i skåpet bara för att göra det lite mer trevligt.
Efter tapeten så började jag måla och jag har någon eller några strykningar kvar, men ivrig som man är så vill man ju få till det med en gång. Så här ser det i alla fall ut nu! Så ut med alla grejer från gamla platsen och jag hade inte en aning att jag hade SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket saker!!!
In med mina två nya byråer och så in med alla saker! Visst ser det bra ut, och mitt underlägg är bara att dra ut för att börja pyssla och det gör ju att man faktiskt kan lämna ett projekt som inte är klart!
Sen så ska jag bara "pimpa" mina små byråer också men tillsvidare så har jag skrivit på vad de innehåller :)
Må väl!
KramKram ♥ till er alla/Anna

15 kommentarer:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Wow, jättesnyggt!
Fint med vitmålat och så fiffigt med minibyråerna (visst är de kanonbra!) och lilla hyllan där inuti. Skönt med en egen liten hörna - fattar inte hur jag klarade mig utan det innan??
Då får vi snart se lite nya skapelser här då? Väntar med spänning!

Kram / Angelica

Anonym sa...

Kanonfin hörna du gjort dej.
Skönt att kunna sitta där familjen är.
Hoppas paket till M & T har kommit fram. Kramar syrran

Ann-Louice sa...

Vad fint du gjort! Det blev supersnyggt. Jag gillar det där att det går att skjuta in det man håller på med så man kan stänga den.

Vad härlig med en ny arbetsplats. Då måste det komma massor av ny inspiration snart. jag ser fram emot att se lite nya alster.

Kram

Ann-Louice

Anonym sa...

Gudars så snyggt det blev!

Mrs X sa...

Så praktiskt med ett kombinerat skåp/pysselplats! Perfekt om man har små klåfinger hemma :)

Lena sa...

Verkligen jättefin pysselvrå du fått till, superfint blev det.Ha en bra dag. Lena

Anonym sa...

Det är jättefint!!
Vad avundsjuk jag blir.. Tänk att kunna ha sån ordning..

Anonym sa...

det blev verkliegn superfint och så praktiskt sen :-D

Kickans_blogg sa...

Supernice!!
jag har nästan en likadan lösning!! Hämtade hem min gamla sekretär från mamma o pappa, tapetserade inne i och sim sala bim så har man en mysig pysselplats!! *finns bilder i min blogg, under etiketten "Pysselvrån".
Visst är det smidigt att kunna stänga igen om man vill skona sina saker från klåfingriga ungar!! ;0)
Kram Kicki

Kamilla sa...

OH MYYY vad snyggt det blev!!!
ja, det är inte klokt vad man drar på sig saker *suckar* och när använder man allt??? *thihi*
Ha en skön pysseldag när grynen sover!!
Kram kram

Caroline Adelsson sa...

Ser jättebra ut! Allt nära och överskådligt.

Ilus sa...

WOW- det är superfint!!
Vilken mysig plats du har!
/maria

Anonym sa...

Wow så snyggt!!
Önskar att jag kunde vara lika organiserad så att jag kunde få plats i ett skåp med mina saker, jag har nämligen tagit hela gästrummet i besittning så det finns ingen plats för gästsängen, den har vi burit ut i garaget...

Min man ser min hobby lite som en svärm med gräshoppor, det är överallt..... :)

Grattis iallfall till din supersnygga arbetsplats

Katarina

lillis70 sa...

Vilket bra skåp! Och så snyggt det blev i vitt!
Var hittade du skåpet?

Cattis sa...

Vad snyggt!! Har också ett skåp som jag vill måla om! Och nu blev jag verkligen inspirerad!♥