torsdag 12 mars 2009

På bättringsvägen, Äntligen...

Ja, här är vi fortfarande inte bra, men vi är på bättringsvägen. Hur säger man till en 15 månaders kille att han MÅSTE dricka och han måste dricka mycket??? Någon som har ett bra tips får gärna lämna detta :)
♥♥♥
Att M & T sen ut över detta har åkt på förkylning gör ju det hela såå mycket mer jobbigt. M & T har sån hosta att de fortfarande kräks så fort de läggs ner och man kan ju inte ge någon medicin mot hostan heller. MEN vi ska överleva detta och jag är mer positiv än vad jag var i går *ler* Visst blir man mer positiv när solen kommer fram och visar sej lite!!??!!??
♥♥♥
Med vikten går det bra, det är nu två veckor och jag har gått ner, trots att vi levt på hämt mat denna vecka. Jag kan väl inte säga att detta har varit det mysigaste sättet att gå ner i vikt på, men men! Jag har nu gått ner strax över 2 kilo och det är precis mitt mål! 1 kilo i veckan för att det inte ska gå för snabbt och för att jag ska kunna leva lite också *ler* Att jag sen har minskat - 8 cm i midjan gör att motivationen fortfarande är på topp!
♥♥♥
Heléna, min micro lax är busenkel! Du tar en tinad laxfile och lägger den på en tallrik. Sen så kryddar du med din favokrydda, själv så använder jag en fiskkrydda med anis och saffran, och så in i micron. Jag kör min fisk på 600W i 4 minuter och vips så är den klar!!!
♥♥♥
Må väl! I kväll ska jag ladda mina batterier genom att lämna sjukstugan och träffa "skräpligan" för att fika och kanske pyssla lite också! Så snart ska jag nog kunna visa lite nya alster också, inte bara svammla en massa ;)
KramKram ♥ till er alla/Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hopp !

Skönt att ni är på bättringsvägen.
Och tro mig , jag vet hur "lätt" det är och få i de små att dricka, men prova is-glass (piggelin) bättre än inget och så får man väl borsta tänderna en gång extra istället ??

kram Cilla