måndag 24 augusti 2009

Ja, en helg går så fort!

Särskillt när man är ensam hemma med tre barn, och ett av dom är sjukt! Jag trodde att jag skulle hinna sitta hela lördagskvällen och pyssla, men NEJ jag somnade i soffan jämte Wilma. När jag sen vaknade så insåg jag att det inte var mycket idé att börja, fast än jag har ett DT uppdrag som ska vara klart i morgon *paniken lyser i min panna!*
♥♥♥
Men för att ta bort min lilla huvudvärk så har jag tidigare skapat en liten burk att ha i väskan. Denna är till mina mirakelpiller, ja och vad de innehåller tänker jag inte berätta här ;) Den är gjord av en gammal plåtask jag fått någon gång. Bokstäverna är lackade med 3D lack för att få lite mer effekt!
Här kommer så mitt nyckelskåp som jag länge tänkt att visa er! Detta skåp är ett nyckelskåp som kommer från Ikea och från början var knallblått! Men eftersom jag inte är någon stor fan av knallblå inredning så fick det bli vitt! Pappret kommer från Prima och har inhandlats på Panudors Outlet i Ullared, tror att det kostade 5 kronor och det tycker jag är ett okej pris på ett papper! Jag ber om ursäkt för den suddiga bilden, men jag vill ändå visa den så ni får en närbild på bokstäverna som är gjorda i Grungeboard och 3D lackade. Äppleblommorna tror jag kommer från Prima, och rosorna kommer från england.
Fågelns om var på pappret har fått 3D lack, mycket av den sorten i detta inlägg, men det är ju bara för att den ska framträda lite mer! Sen så hittade jag i gömmorna band med pärlor på, så dessa fick dekorera swirlsen som var i mönstret på pappret.
Här har jag satt fast en grungeborad, målad med pärlefärg, och så tre små nycklar där under. Nycklarna är målade och sen lackad med, ja du kan väl räkna ut vad.... 3D lack! Till sådana här projekt så gillar jag grungeboarden, för den är så böjlig = lika med att den är lätt att runda runt tex en ask.
Sen så i lördags så hittade jag en stor ful tändsticksask som jag köpt för ett tag sedan. Jag gillar inte utsidan så jag brukar oftast göra en egen. Här så plockade jag fram mina distressdynor och lite stämplar. Bilden under blev tyvärr lite suddig, men ni kan ju i alla fall se hur mitt bakgrundspapper blev. Sen så klistrade jag på lite gamla klistermärken som jag hade hemma och ja, jag lackade dom också *fniss* Sist men inte minst så la jag på lite pearlmaker för att få lite mer dekoration.
Ha nu en bra vecka!
KramKram ♥ till er alla/Anna

1 kommentar:

Carolines Vita vingar sa...

Så mycket fint du har gjort!
Träden är superläckra!
Nyckelskåpet är superfint.
Kram Caroline