måndag 17 augusti 2009

Möblerat om...

Ja, under semestern så hände det som inte får hända! Melvin klättrade ur sin spjälsäng och trillade rakt ner i golvet med höften före! Så vi tog bort framsidan på deras sängar och det var ju väldigt roligt att kunna gå i och ur själv! Tyvärr så var det inte lika roligt för deras föräldrar som fick det tufft att natta. Från att ha kunnat lämna de själva att somna skulle vi nu sitta jämte och hålla koll på att de låg kvar i sängen! Nattningen tog ca 1 timma och det blev väldigt jobbigt för alla, jag tror att Wilma tyckte det var jobbigast då det krävdes både mamma och pappa att natta. Varför tänker du då, jo sängarna stod i varsin ända på rummet :) Så nu har vi möblerat om lite och ställt sängarna jämte varandra, så nu räcker det ju att en sitter och nattar!

Men helt plötsligt så kändes min väggdekoration lite konstigt placerad så den fick flytta på sig. Jag satte upp den på den andra väggen och så gjorde jag om den som ett träd i stället. Jag tycker att det blev rätt så bra, men det är ju om jag får säga det själv :D
Ja, idag så börjar M&T på dagis och det är en stor dag för alla! Wilma börjar i 1:a på onsdag och tyvärr så kan jag inte följa med henne, men det gör mormor så det är lugnt! Tänk att tiden går så fort, det var ju inte längesedan hon föddes och jag känner ju men inte en dag äldre än 27, eller...

KramKram ♥ till er alla/Anna

PS, vill du ser hur ugglorna satt innan så hittar du det HÄR!

4 kommentarer:

Jeanette sa...

Stackars lilla vännen. Ja tiden den bara går och går. Det låter bra med att du är 27, för då är jag 30+. Det är kroppen som blir gammal inte själen. :-)) Kram syrran

Carina sa...

Hej,Anna!
Blev lite nyfiken på dig eftersom du liksom jag kommer från Borås.Hittade dig i SS.Bor själv i Dalsjöfors.
Dina ugglor på grenen är jätteläckra,det blir nog kloka barn av dem..!??

Ha,det gott!

Carolines Vita vingar sa...

Hej!
Tur att man kan möblera om...
Det blev bra med Ugglorna tycker jag.
De är jättefina!

Kommer du till Sari på torsdag?
Kramar Caroline

Mrs X sa...

Haha, ja det där med nattandet är inte alltid så lätt! Det är ju nackdelen med vanlig säng, att den är FÖR lätt att komma ur... Men ni har ju löst det smart med att ställa sängarna bredvid varandra!