söndag 11 april 2010

Våren är här...

och igår så tillbringade vi nästan hela dagen ute i trädgården. Jag fick rensa i mina drivbänkar och krattat bort en massa löv. Jag upptäckte även att gräslöken i sin gamla kruka hade kommit upp ca 5 cm redan. Jag planterade min paprika och min chili och satte även en kruka med kanelbasilika. Det ska bli spännande att se hur den tar sig.
♥♥♥
Magnus och "morfar" mäte nivåskillnader på uppfarten för att se vad och hur mycket sand/plattor och sten som ska beställas. Under våren så väntar trädgårdens störta projekt, nämligen plattläggning på hela uppfarten samt runt hustet. Själv så ska jag gjuta en platta till mitt växthus, som förmodligen får vänta!! Men om jag får börja med grunden så är jag nöjd!!!
♥♥♥
Som avslutning på dagen så planterade vi lite nya fina blommor och satte på trappen. Ja, eller så mycket till trappa är det ju inte, det är ju 2 stycken lastpallar som ligger där och fungerar som trappa. Men när plattorna är på plats, så behöver vi inte någon trappa.

Ha en skön söndag!
KramKram Anna ♥♥♥

1 kommentar:

Jeanette sa...

Låter härligt. Här syns inte trädgården till än. Ligger massor av snö kvar. Ha det skönt och njut av trädgårdsbyggandet. kram