måndag 31 januari 2011

I bland undrar jag...

om jag är riktigt klok! I söndags så skulle vi på dop och då är det är det ju brukligt att lämna en present, något som jag fixat för länge sedan. Till presenten så vill man ju även lämna ett kort så att mottagaren vet vem den är i från. Som sann scrapnörd så måste det ju pysslas ett kort och om man är som jag så fungerar det ju inte med ett vanligt kort. Nä, jag ska till och göra något mer annorlunda och så klart något som tar lite tid. Så jag satt mer eller mindre hela lördag förmiddag och pysslade ihop dessa små skor. Visst blev de söta och jag blev faktiskt väldigt nöjd, även om de tog tid att göra.
Till skorna gjorde jag bara en enkel tag som jag fäste med ett litet gulligt band:

Här kommer en liten närbild på skorna...

Idag så sitter jag i Stockholm och jobbar. Jag hade väl inte värsta bästa starten på veckan då jag fick tillbringa närmare 3 timmar på Landvetter flygplats då planet vi skulle flyga med hade trasigt landingshjul. Något som känns väsentligt bra att ha!!! Men nu så flyter jobbet på och jag ska strax gå till hotellet där jag ska sova och ta mej en god soppa och träna lite med mina gummiband. Det är nackdelen med att vara borta, jag kan inte äta enligt min matschema. Man får äta lunchen som bjuds och försöka äta som lagom som det bara går...

Idag har vi kört 4 hela veckor och jag har tappat 4,1 kilo i vikt = HURRA FÖR MEJ! Vi har fem veckor kvar och det känns som om att jag inte behöver bada i vassen denna sommar :) I helgen så har vi fuskat både fredag och lördag kväll, då vi delade en flaska vin till maten. MEN vi tyckte att vi var värda det, efter 4 veckors stenhård diet!!!! Jag har tappat 6 cm runt midjan och ett antal cm här och där så jag är nöjd. Jag har gått från storlek 32" på jeans till 28" och det är rätt så bra tycker jag. Om man ser på hur mycket jag gått ner sen 1 januari 2010, så är det 10 kilo!!! 20 paket smör, de du!!! Nu har jag ca 4 kilo kvar att gå ner och det ska jag fixa de sista fem veckorna, ELLER HUR!!!

Ha det bäst ♥ Anna

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilket fint kort. Du är bäst.
Vad skönt med vikten och dom sista 4 kg, fixar du galant. Kramiz syrran

Jag sa...

Oj så duktig du är ANNA heja dig...,, att du orkar!!!! Jag kommer inte längre än till att jag ska börja ändra om min kost o gå ner 10 kg så jag får stå i VASSEN i år:(
Du fixar dom sista galant..
Kram