onsdag 20 juli 2011

Vilken dag....

Vilken rolig dag har haft idag!!! Idag blir det ett lååååångt inlägg....

Jag började dagen med att jobba, lite längre än vanligt men jag kan väl inte säga att jag stressade ihjäl mej på jobbet :O) Det är ju bara jag och 12 till (+60 stycken normalt) som jobbar. Men jag tycker att det går bra, har ju bara i morgon och halva fredag kvar, sen blir det 3 veckors semester till. Väl hemma började jag med att plantera i lavendelhäcken. Flera plantor dog av frosten i våras och tog sig aldrig. Så igår var jag och köpte nya plantor så att de hinner ta sig innan hösten. Efter det så var det dax att fixa middag/lunch tills i morgon. Idag blev det fisk, närmare bestämt spenat och lax under chili och ost-täcke.

När jag kom ut höll jag på att dränka den här lilla loppan, men den klarade sig och hoppade nöjd iväg efter en liten stund.

Medans fisken stog i ugnen plockade jag ut mina betongprojekt som jag gjorde i helgen. Några av mina tallrikar sprack, men min ängel klarade sig. Den hade fått en bubbla i näsan men det gör inte så mycket tycker jag.

Jag möblerade om lite med mina plattor och flyttade de två jag gjorde förra året hit till "baksidan". Här ska det bli blomsteräng och lite annat, men det kommer jag inte visa idag :o)

En groda blev det oxå, denna får nog heta Lennart ;o) Hans lilla framfot sprack, men det var nog för att en liten kille varit och kollat lite på honom innan han torkat.

När jag packat upp min betong var min fisk klar och redo att plockas ur ugnen...

Dax för middag ~ MUMS ~

Efter middag var det dax att börja måla, och efter en si så där 5 lager så fick det räcka för idag. Fortsätter i morgon med det och ska försöka hinna ner till Indiska och fixa nya knoppar på lunchen.

Förra sommaren så gjorde jag ju ett kryddland. I detta inlägg ser du hur det såg ut då och så här fint har det blivit nu.

Ja, något som jag hade fått order från maken att göra var att klippa gräset, så det gjorde jag, för det får ju inte bli för långt. Det tar inte så lång tid men när jag gick där så tänkte jag på hur fint det blir. Det är långt kvar tills jag har min drömträdgård, men man kan ju inte göra allt på en gång, även om man vill.

När det tråkiga var klart så gjorde jag lite nya betongprojekt. Testade att armera mina tallrikar får se om de håller denna gång. Sen så ska jag inte låta det torka så fort, då stod de i solen och det är ju inte så bra. Nu har jag ju inte heller två små troll hemma som kan röra sakerna... Det blev några plattor till också...


En ny ängel och en ny groda + tallrikar...

Så här ser det ut mellan garage och förråd. Förhoppningsvis ska det bli lite bättre där snart. I bakgrunden ser du det som jag påbörjade idag. Det ska bli en planteringsbänk och även plats att kunna göra lite betong på....

Sen så kom Sambo och tyckte att vi skulle gå in...
Så nu sitter jag här i soffan med en kopp te och bara njuter av lugnet. Ett fat höll och det blev perfekt som ljusfat. Ska bara köpa ett lite större ljus...


God natt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Du ser ut att ha det underbart skönt. Kramiz Syrran